خاموشی خبر داد:

پوشش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در فضای مجازی برای اولین بار

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های بارز این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پوشش آن در فضای مجازی به ویژه پیام‌ رسانه‌های داخلی و پلتفرم‌های اینترنتی است، گفت: علاقمندان می‌توانند برای مشاهده این مسابقات از تلوبیون، هیات آنلاین، تکیه و آپارات با اینترنت رایگان استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام خاموشی ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ـ در مراسم افتتاحیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که بعدازظهر امروز شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک مبعث حضرت محمد(ص) با ارائه گزارشی از روند آغاز دور مقدماتی مسابقات قرآنی تا مرحله نهایی اظهار کرد: این مسابقات با شعار «یک کتاب یک امت» برگزار خواهد شد. در دور مقدماتی این مسابقات ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در رشته‌های حفظ کل و قرائت ترتیل شرکت کردند، در این دوره برای اولین بار ترتیل بانوان را نیز به بخش مسابقات اضافه کردیم.

وی ضمن تشکر از وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه المصطفی برای تسهیل حضور شرکت‌کنندگان خارجی در این مسابقات خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات از شبکه قرآن و سایر شبکه‌های سیما ایران پوشش زنده خواهد داشت. همچنین اتحادیه رادیو و ‌تلویزیون‌های کشورهای اسلامی هم این مسابقات را پوشش گسترده خواهند داد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این دوره، پوشش این مسابقات در فضای مجازی به ویژه پیام‌ رسانه‌های داخلی و پلتفرم‌های اینترنتی است. از این‌رو علاقمندان می‌توانند برای مشاهده این مسابقات از تلوبیون، هیات آنلاین، تکیه و آپارات با اینترنت رایگان استفاده کنند.

خاموشی در پایان گفت: برای بهینه کردن این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از بین ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در دور مقدماتی پس از داوری‌ها نهایتا ۵۲ شرکت کننده از ۳۳ کشور جواز حضور در دور نهایی را پیدا کردند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401112921780
  • خبرنگار : 71461