هادی شاهوردی، امروز پنج شنبه ۲۷ بهمن در ارائه دستاوردهای حضور استان در شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران به رسانههای گروهی گفت: مهمترین انگیزه حضور در نمایشگاه گردشگری تهران تلاش برای بهبود وضعیت اقتصاد گردشگری خراسان جنوبی بود.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: همه تلاش مجموعه استان با حضور فعال و گسترده در نمایشگاه بینالمللی گردشگری بر این بود که چهره جذابی از خراسان جنوبی معرفی و به اقتصاد گردشگری و جوامع محلی استان کمک شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: یکی از مواردی که همیشه مطرح بوده، معرفی نشدن خراسان جنوبی در سطح ملی و جهانی است؛ لذا نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران که بزرگترین رویداد گردشگری در ابعاد بینالمللی با حضور ۲۰۰ شرکتکننده خارجی و ۴۷ کشور دنیا بود، مکان و فرصت مناسبی را برای ارائه ظرفیتها و قابلیتهای استان فراهم کرد.
شاهوردی با اشاره به رضایت مقامات کشوری و استانی از این نمایشگاه تصریح کرد: حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در نمایشگاه تهران نشان از این دارد که استاندار به گردشگری به عنوان پیشران اقتصادی استان نگاه ویژه دارد؛ با نگاه خوب استاندار خراسان جنوبی و مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی بهخوبی ظرفیتهای استان در این نمایشگاه معرفی شد.
وی بیان کرد: اولین بار در این نمایشگاه، گردشگری معادن خراسان جنوبی معرفی شد و فرصتهای سرمایهگذاری، گردشگری کشاورزی و آب، سدها و سایر موضوعات از طریق فیلم، تیزر، کتابچهها و اقلام دیگر در اختیار سرمایهگذاران و علاقهمندان قرار گرفت که امیدواریم در سالهای آینده با جذب شهرداریها فرصتهای سرمایهگذاری بیشتری برای خراسان جنوبی فراهم شود.
شاهوردی، رونمایی از لوحهای ثبتی مراسم "روستای چنشت، سرزمین رنگها" در شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران را از دیگر برنامههای این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: مراسم رونمایی از لوح ثبتی مهارت ساخت کلاه پولی (کلوته) و لوح ثبتی مراسم عروسی روستای چنشت با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و فعالان این حوزه در تهران برگزار شد.
وی یادآور شد: همچنین کتاب راههای قهستان (جنوب خراسان) در این نمایشگاه با حضور معاون وزیر کشور، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ رونمایی شد که نقش موثری در معرفی این خطه دارد؛ در زمینه صنایعدستی نیز ۱۳ غرفه به معرفی صنایعدستی استان پرداختند که این غرفهها به صنایعدستی بسیج، هنرمندان فعال و صنایعدستی نوآور اختصاصیافته بود و هدف از این غرفهها معرفی توانمندیها و ظرفیتهای صنایعدستی استان و جذب مخاطبین بود.
انتهای پیام