‍ بهره‌مندی ۱۲۶ اسفراینی از تسهیلات قرض الحسنه بیماران خاص و نابارور

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: از ابتدای مهر تا ابتدای بهمن ماه امسال، ۱۲۶ نفر تسهیلات قرض الحسنه بیماران صعب العلاج، سرطانی و ناباروری دریافت کردند.

طاهره توفیقیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون ۴ دوره تسهیلات قرض الحسنه بیماران صعب العلاج، سرطانی و ناباروری در اسفراین پرداخت شده است، اظهار کرد: در این دوره برای تسهیلات بیماران خاص و سرطانی ۱۰۵ نفر معرفی شدند که از این تعداد ۷۸ نفر این وام را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نفر برای دریافت تسهیلات ناباروری معرفی شدند، افزود: از این تعداد، ۴۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و مابقی در انتظار دریافت آن هستند.

سرپرست اداره تعالی بالینی دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه به هر زوج نابارور یک سهمیه وام تعلق می گیرد، گفت: بیماران مبتلا به سرطان به شرط تایید مرکز درمانی مبنی بر انجام مداخله درمانی سرطان، واجد شرایط دریافت تسهیلات هستند.

کاظمی با تاکید بر اینکه وجود مدارک مربوط به بیماری صعب العلاج و خاص برای تایید هویت و وجود این بیماری در فرد، الزامی است افزود: با توجه به اینکه برخی بیمارانِ واجد شرایط کودک هستند، سرپرست قانونی کودک با در دست داشتن مدارک قانونی جهت احراز هویت می‌تواند به بانک معرفی شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401112720736
  • خبرنگار : 50444