استاندار گلستان:

انتصاب اقوام در مناصب دولتی گلستان نمونه عملی توجه به وحدت است

استاندار گلستان گفت: انتصاب مدیران ارشد از اقوام مختلف نمونه عملی توجه به وحدت اقوام در استان گلستان است.

علی محمد زنگانه ظهر سه شنبه در گفتگو با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در استان گلستان اقوام مختلفی‌ اعم از کرد، ترک، بلوچ، ترکمن، فارس و سیستانی در کنار هم زندگی می کنند و این استان نمونه بارزی از وحدت اقوام در کشور است.

وی با اشاره به این مطلب که بیش از ۳۳ درصد جمعیت استان از قوم ترکمن هستند، گفت: از برادران اهل سنت استان گلستان در سطح مدیران کل ستادی در استانداری و سایردستگاه ها به کارگیری شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: انتصابات فرمانداری در شهرستان های نظیر بندرترکمن، آق قلا و گمیشان که جمعیت قابل توجهی از ساکنان آن از ترکمن ها هستند، از بین برادران ترکمن انتخاب شده و در شهرستان کلاله نیز از قوم سیستانی در سمت فرمانداری به کارگیری شده است.

وی انتصاب مدیران ارشد از اقوام مختلف را نمونه عملی توجه به وحدت اقوام در گلستان دانست و افزود: در نتیجه همین توجه به وحدت در اغتشاشات اخیر حداقل مشکلات را در استان گلستان شاهد بودیم.

زنگانه تصریح کرد: در سطح معاون استاندار هم در استان گلستان از برادران اهل سنت به کارگیری شده و تلاش کردیم در سایر انتصابات هم مسئله به کارگیری اقوام را مد نظر داشته باشیم.

استاندار گلستان وحدت و همدلی مردم گلستان را یک سرمایه بزرگ و ارزشمند خواند و اضافه کرد: اقوام مختلف در استان گلستان همواره در پیشبرد اهداف انقلاب سهیم بودند و ما هم موظفیم در راه حفظ این انسجام تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112519426
  • خبرنگار : 50604