افشین ژیانیفر با اعلام این خبر گفت: این لکوموتیو از ماهها قبل به دلیل یاتاقان زدن میل لنگ و همچنین عدم تأمین قطعات یدکی از ناوگان حرکت خارج شد. بنا به نیاز شدید و محدودیت در تعداد لکوموتیوها، مدیریت راهآهن و ترابری تصمیم گرفت علیرغم کمبود قطعات با همکاری مدیریت خرید و سفارشها، قطعات مورد نیاز را تأمین و لکوموتیو را بازسازی کند، گراف اجرایی تهیه شد و با همت و همکاری کارشناسان، تکنسینها و تعمیرکاران واحد تعمیرات ناوگان، دفتر فنی و تدارکات مدیریت، پس از پیادهسازی و دمونتاژ موتور و بلوکه، مونتاژ موتور لکوموتیو آغاز شد. پس از مونتاژ و اورهال کامل موتور و نصب آن، دوره تست نیز با موفقیت سپری شد و لکوموتیو در چرخه سیر قرار گرفت.
وی افزود: با برنامهریزی انجام شده امیدواریم بتوانیم تعدادی از لکوموتیوهای متوقف شده را تا پایان سال راهاندازی کنیم. این امر پروژهای بسیار حیاتی برای تسهیل در امر حملونقل ریلی مدیریت راهآهن و مجموعه پشتیبانی از تولید کارخانه خواهد بود.
همچنین سیف الله سلامی، تکنسین تعمیرات شرکت ذوبآهن، گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی و دانش تولید این نوع لکوموتیو در دهه ۷۰ میلادی بوده و نقصهای فراوان در حفاظت از موتور و کارکرد تجهیزات جانبی آن وجود داشت موفق شدیم با انجام برنامهریزی دقیق و با کمترین توقف آن را راهاندازی کنیم.
مهدی ملکی، تکنسین برق ناوگان ذوبآهن نیز گفت: برخی از مدارات هشدار دهنده و توقف دهنده لکوموتیو را قبل از بروز هر گونه خرابی منجر به توقف کامل لکوموتیو نصب کردیم و با این کار عمر لکوموتیو و کارکرد آن را به شدت افزایش دادیم که این امر بهصورت مستقیم و غیرمستقیم باعث صرفهجوییهای بسیار زیادی شده است.
همچنین اصغر شیری، تکنسین تعمیرات ناوگان ذوبآهن، گفت: این واحد موفق شد با استفاده از امکانات محدود و علیرغم چالشهای فراوان و با استفاده از توان و دانش کارکنان خود این لکوموتیو را بازسازی و در مدار بهرهبرداری قرار دهد.
انتهای پیام