رئیس سازمان صمت استان زنجان:

تنوع سبد محصولات صادراتی زنجان بیشتر شود

رئیس سازمان صمت استان زنجان از عضویت ۸۶ درصدی صادرکنندگان در اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان خبر داد.

مجید گلشنی شامگاه دیروز (۲۳ بهمن‌ماه) در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه اتحادیه صادرکنندگان با تاکید بر لزوم ارتباط دوسویه با اتحادیه، اظهار کرد: اتحادیه ارتباطات مفید و رو به رشد با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی دارد که رشد میزان صادرات نتیجه این ارتباطات است.

وی به هدف گذاری صادرات استان در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: چشم‌انداز صادرات برای امسال ۴۷۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود، تاکنون ۵۰۸ میلیون دلار صادرات انجام شده و تا پایان سال رشد مناسبی نسبت به هدف‌گذاری نیز خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد تنوع در سبد محصولات صادراتی به خصوص در حوزه محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، خدمات فنی و مهندسی و کشت فرازمینی پیگیری می‌شود، افزود: صادرات کالا با ارزش‌افزوده بالاتر در حوزه صنایع معدنی جایگاه ویژه در افزایش میزان صادرات استان در سال‌های آتی خواهد داشت.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه در پرورش تاجر و تاسیس شرکت‌های تخصصی در ارائه خدمات صادراتی نیازمند بازنگری و توجه جدی هستیم، تصریح کرد: فقدان تاجر و شرکت‌های تخصصی در حوزه صادرات موجب شده تا برخی تولیدات استان مانند فرش و کفش توسط افراد و استان‌های دیگر صادر شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401112418138
  • خبرنگار : 50534