مدیرکل فرودگاه‌های گلستان عنوان کرد:

آخرین وضعیت فرودگاه‌های «گرگان» و «کلاله»

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به فرودگاه‌های استان ۴۸۰ میلیارد ریال است، گفت: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های «گرگان» و «کلاله» هزینه می‌شود.

علی متانت صبح امروز یک شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرودگاه‌های گلستان و افزایش پروازهای داخلی و خارجی از اولویت‌های اداره‌کل فرودگاه‌های استان است، اظهار کرد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های گرگان و کلاله اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریالی اختصاص یافته که پروژه‌ها با سرعت در حال اجرا هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی فرودگاه شهدای گرگان تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد ادامه داد: این پروژه‌ها با سرعت و کیفیت مطلوب جهت آسایش و رضایتمندی بیشتر مسافران در حال اجرا است و برنامه‌ریزی شده تا در زمان مذکور افتتاح شود.

وی بهسازی سالن‌های ترمینال قدیم، نمازخانه ترمینال جدید و اصلاح فضای سبز را نمونه‌ای از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: آسفالت محوطه، عملیات خط‌کشی و علائم ترافیکی محوطه لندساید، بهسازی ساختمان یگان پلیس، سپاه حفاظت هواپیمایی و مأمورسرا، بهسازی محوطه لندساید ترمینال خارجی، بهسازی ساختمان و محوطه سایت‌های ناوبری، بهسازی ابنیه و ساختمان‌های جنبی و بهسازی موتورخانه گرمایش سایت درازنو بخشی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام است.

متانت احداث منبع بتنی آب، ایستگاه پمپاژ، شبکه فاضلاب، محوطه سازی و پست برق فرودگاه شهدای گرگان را مهمترین پروژه‌های فرودگاه گرگان برشمرد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت ۹۹ درصدی برای بهره‌برداری آماده شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در ادامه به آخرین وضعیت فرودگاه کلاله اشاره کرد و افزود: بهسازی نمای ساختمان تکنیکال بلاک پایان یافته و پروژه بهسازی محوطه و پارکینگ این ساختمان پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و بهسازی ساختمان سپاه حفاظت و پلیس، بهسازی تأسیسات اتاق گرمایشی ترمینال، بهسازی سیستم روشنایی محوطه و مسیرهای دسترسی داخلی در حال اجرا است که تلاش می‌شود تا پایان سال تکمیل شود.

این مقام مسئول در خصوص احداث جایگاه سوخت‌گیری فرودگاه شهدای کلاله توضیح داد: مراحل تحویل زمین، نقشه‌برداری، آزمایشات مکانیک خاک و ژئوتکنیک محل احداث پروژه‌ها انجام شده و جهت طراحی فونداسیون و سازه‌های مورد نیاز در اختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در صورت تهیه و تحویل نقشه‌ها و اسناد مناقصه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، انجام فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار جهت شروع عملیات اجرایی پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت نفت و وزارت راه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112317807
  • خبرنگار : 50039