ورود اولین کاروان امدادی عربستان به شمال سوریه/ دمشق به هواپیماهای سعودی مجوز ورود داد

کاروان کمک‌های عربستان با بیش از ۱۰۰ تن اقلام امدادی، در چارچوب تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای امداد رسانی به زلزله زدگان، به شمال سوریه که تحت کنترل مخالفان است وارد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از «الخلیج آنلاین» این اولین کمک عربستان است که به شمال سوریه می‌رسد و نیز سومین کمک پس از کمک‌های سازمان ملل و ترکیه محسوب می‌شود.

پیش از این نیز ششمین هواپیمای امدادی عربستان برای آمادگی ورود به شمال سوریه وارد فرودگاه غازی‌آنتپ در جنوب ترکیه شد.

«سامر الجطیلی» سخنگوی مرکز امدادی ملک سلمان در عربستان گفت: بیش از ۱۰۴ تن اقلام امدادی عربستان در ۲۰ نقطه شمال سوریه توزیع خواهد شد.

به نقل از میدل ایست نیوز، این کمک‌ها در چارچوب پل امدادی عربستان است که توسط مرکز ملک سلمان برای کمک به زلزله زدگان در سوریه و ترکیه اداره می‌شود.

هلال احمر عربستان پس از انتقال زمینی 11 کامیون حامل کمک ها به سوریه زلزله زده، برای فرود هواپیمای حامل کمک‌های خود در فرودگاه بین‌المللی دمشق درخواست مجوز کرد.

باسم منصور، مدیر شرکت هواپیمایی سوریه گفت که هلال احمر عربستان از دمشق تأییدیه گرفته است.

وی افزود، تاکنون ۲۱ کشور برای فرود هواپیماهای حامل کمک‌ها به مردم زلزله زده سوریه در فرودگاه‌های این کشور مجوز گرفته‌اند.

منصور گفت، هواپیمای کمک‌های عربستان طی چند روز آینده وارد سوریه می‌شود.

از سوی دیگر، دفتر سازمان ملل در دمشق از هلال احمر سوریه درخواست کرد تا ورود کاروان امدادرسانی به استان ادلب را به تعویق بیاندازد.

چند روز پیش منابع رسانه ای سوری گفتند: «اگر سازمان های بین المللی تأخیر کنند، سوریه به تنهایی از انتقال این کمک ها به خانواده های آسیب دیده دریغ نخواهد کرد».

پیش از این نیز کاروان کمک رسانی ترکیه شامل ۱۵ کامیون از طریق گذرگاه باب الهوی وارد شمال سوریه شد.

همچنین ۲۲ کامیون امدادی حاوی دارو و اقلام بیمارستانی توسط سازمان ملل متحد عصر شنبه وارد این گذرگاه شد.

سازمان ملل در پنج روز اول زلزله سوریه، ۲۰ کامیون را به مناطق تحت کنترل مخالفان سوریه که از زلزله آسیب دیده بودند، فرستاده بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401112317260
  • خبرنگار : 71145