مدیر بانک صنعت‌ومعدن گلستان عنوان کرد:

اشتغال ۱۱۴۴ گلستانی با اعطای تسهیلات بانک صنعت‌ومعدن به واحدهای تولیدی

مدیر بانک صنعت و معدن گلستان از اعطای تسهیلات به ۲۰ واحد تولیدی بزرگ در سطح استان خبر داد و گفت: پس از تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها برای هزار و ۱۴۴ گلستانی شغل ایجاد شده است.

علیرضا محبی عصر امروز جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی توسعه‌ای و در راستای انجام مأموریت‌های خود نسبت به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی همزمان با اقصی نقاط کشور در استان گلستان اقدام نموده است، اظهار کرد: هدف این بانک، به‌کارگیری قابلیت‌های عملیات بانکداری توسعه‌ای سرمایه‌گذاری در جهت توسعه اقتصادی استان با فراهم نمودن بستر مناسب برای حضور و مشارکت بخش غیردولتی با استفاده از کلیه مقدورات از جمله نهادها، فرآیندها و ابزارهای مناسب در زمینه صنایع، معادن، فناوری نوین و خدمات مربوط است.

مدیر بانک صنعت و معدن استان گلستان فعالیت بانک مذکور را در حوزه‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان و به تشریح بخشی از عملکرد بانک صنعت و معدن در استان گلستان پرداخت و ادامه داد: بانک مذکور از محل بند الف تبصره ۱۸ و رونق تولید تسهیلاتی را به متقاضیان پرداخت کرده است که تاکنون بالغ بر ۲۰ واحد تولیدی بزرگ در سطح استان از تسهیلات این بانک برخوردار و مبلغی معادل ۳ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها اعطا گردیده که حجم سرمایه‌گذاری آنها ۵ هزار و ۲۸ میلیارد ریال بوده و پس از بهره‌برداری برای هزار و ۱۴۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۶ فقره از تسهیلات اعطای به واحدهای افتتاح شده از اعتبارات استان و چهار فقره از محل اعتبارات ستاد بوده است، افزود: واحدهای تولید صنایع غذایی، سورتینگ میوه، تولید قوطی فلزی و دیگر واحدهای مطرح تولیدی استان از تسهیلات اعطایی این بانک برخوردار شده‌اند.

محبی تعداد طرح‌های در حال اجرا برای دریافت تسهیلات در استان گلستان را ۶ طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: مبلغ قرارداد تسهیلات این واحدها یک‌هزار و ۲۵ میلیارد ریال بوده که تاکنون رقمی معادل ۶۶۳ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری در این واحدها را ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و توضیح داد: طرح‌های مذکور متعلق به واحدهای تولیدی پروتئین سویا، اکسیژن طبی، مه‌پاش، شمش فولاد، چاپ کیسه و مواد ضدعفونی کننده است که پس از تکمیل و بهره‌برداری برای ۲۰۹ نفر شغل ایجاد می‌کند.

مدیر بانک صنعت و معدن گلستان تسهیلات پرداختی به تقاضاهای صاحبان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت را تعداد ۷۴۰ فقره دانست و تصریح کرد: برای این نوع تقاضاها رقمی معادل ۱۹ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

وی پرداخت تسهیلات به هفت شرکت دانش‌بنیان را از مهمترین اقدامات بانک صنعت و معدن گلستان در راستای حمایت از نخبگان برشمرد و اضافه کرد: تعداد تسهیلات اعطا شده در این بخش ۷۷ فقره به مبلغ تسهیلات هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال بوده است.

محبی پرداخت تسهیلات از محل رونق تولید به ارزش ۱۰ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این بانک عنوان کرد و گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ تعداد ۲۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112217166
  • خبرنگار : 50039