ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار

سلگی: دشمن به دنبال انقلاب جعلی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه دشمن با شعار زن، زندگی، آزادی به دنبال باز تولید یک انقلاب جعلی است، گفت: دشمن می‌خواهد ذهن جوانان را دچار تردید کند.

روح‌الله سلگی امروز در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در قائم‌شهر، با اشاره به اینکه در خرداد ۱۳۴۲ مردم مازندران در این راه پیش قراول بودند، اظهار کرد: مردم فساد ستیز مازندران همزمان با سراسر کشور موجب به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شدند.

وی ویژگی دیگر این انقلاب را به ثمر نشاندن شعار استقلال دانست و گفت: در این مسیر شاهد شکنجه‌ها و شهادت‌ها بودیم. رضا شاه دست نشانده آمریکا بود و نسل امروز ما باید بدانند که سلاطین چه ذلتی بر مردم شریف ایران روا داشتند.

سلگی تصریح کرد: در کودتای ۲۸ مرداد شاهد کودتای آمریکایی و انگلیسی نیز بودیم شاه دوباره به ایران برگردانده شد و در قرارداد ۱۹۰۷ که میان انگلیس و روسیه بسته شد طی آن ایران را به عنوان مستعمره بین خودشان تقسیم کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه آنچه که ملت ایران را عصبانی می‌کند گسست ملی و هویتی است، اظهار کرد: شاه مزدور غرب به دنبال ایجاد تجدد در منطقه خاورمیانه بود از این‌رو هزینه‌های جشن ۱۵۰۰ ساله در شرایط وضعیت سخت زندگی مردم به عنوان پرخرج‌ترین جشن، بخشی از فرهنگ غرب را ترویج می‌کردند.

این مسئول افزود: برای نسل جوان باید تبیین شود که شرف ما زیر پا لگد مال شد به طوری که قانون کاپیتولاسیون وضع شد و بر طبق آن مستشاران آمریکایی هرگونه جنایتی را در ایران انجام دادند و کسی حق مواخذه مستشاران را نداشت.

سلگی با بیان اینکه امریکا برای ساقط  کردن استقلال ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرد، گفت: دشمن با تحریم سیم خاردار موجب شد در دوران دفاع مقدس جوانان ما با دست خالی در مقابل دشمن بایستند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های بی‌سابقه‌، تغییر تاکتیک دشمن است، خاطرنشان کرد: فتح سرزمینی و فتح قلوب نوجوانان از جمله اهدافشان بوده و اگر دشمن از استعمار کهنه به استعمار نو و جنگ فرا رسانه‌ای روی آورد ما فریب دشمن را نخواهیم خورد. معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، اظهار کرد: تمام طراحی دشمن برای ایجاد نارضایتی و فلاکت اقتصادی است همانطور که به لطف خداوند در حوزه سیاسی به استقلال رسیدیم، در حوزه اقتصادی و معیشتی نیز به استقلال خواهیم رسید.

سلگی افزود: برای دشمن سخت است که ببینند مردم زیر تحریم‌های ظالمانه تاب آوردند. امید به زندگی در سال ۵۷، ۵۶ سال بود و اکنون به ۷۵ سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام خودشان شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهند ولی پایبند به حقوق زن نیستند، تصریح کرد: آمریکا بیش از یک سوم زندانیان زن دنیا را دارد و از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۲۵۰ زن توسط پلیس آمریکا کشته شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، ادامه داد: غواصان دست بسته و تشنه لب کربلای ۴زندگی دادند در حالیکه خود زنده زنده دفن شدند و با شعار زندگی یک عده‌ای جز مرگ برای ما نخواستند و گرفتن شان جوانان ما دسیسه‌ای است که دشمنان به دنبال آن هستند.

سلگی با تاکید بر اینکه جهانیان بدانند نماد زن قهرمان زینب(س) است که پس از شهادت ۱۸ نفر از اعضای خانواده در دارالعماره یزید ایستاد و گفت من جز زیبایی نمی‌بینم، یادآور شد: دشمنان بدانند این انقلاب مسیرش را ادامه خواهد داد و جلوی تشعشع این انقلاب را نمی‌توانند بگیرند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401112217053
  • خبرنگار : 50199