خراسان شمالی در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی، عقب است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ۱۳ راهبرد کلان در نقشه مهندسی فرهنگی وجود دارد اما خراسان شمالی از این نقشه فرهنگی عقب است و باید این عقب ماندگی را جبران کرد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز ۲۰ بهمن ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب جمهوری اسلامی یک انقلاب فکری و فرهنگی بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به اسناد بالادستی عنایت ویژه دارند و نقشه مهندسی فرهنگی را نیز مقام معظم رهبری معرفی کردند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ در همه بخش‌ها زمینه‌ساز است، افزود: جوانان از اتفاقاتی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افتاده است بی خبر هستند. دشمنان تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ غرب در کشور می‌کنند و باید هوشیار باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ۱۳ راهبرد کلان در نقشه مهندسی فرهنگی وجود دارد اما خراسان شمالی از این مهندسی فرهنگی عقب است و باید این عقب ماندگی را جبران کرد.

حسینی با اشاره به اینکه ارزش ها و فرهنگ ایران را باید صادر کرده و در این خصوص حتی استقبال نیز شده است، ادامه داد: تمام دنیا برای صدور فرهنگ خود تلاش می‌کنند و ما نیز نباید از این مهم غفلت کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای حفظ فرهنگ خود کار کنیم و در این راستا هدفمند عمل کنیم، افزود: نقشه مهندسی فرهنگی در کشور ایجاد شده  و در این خصوص رهبر معظم انقلاب تاکیدات زیادی داشته که استان‌ها نیز باید این مهم را مد نظر داشته باشند و بر روی برش استانی کار کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: سند آمایش فرهنگی کشور در یک دهه بایگانی شده بود که اینک انتظار است به این سند بپردازیم و در اختیار مسئولان فرهنگی و سایر قرار  دهیم تا مطالعه کنند و اقدامات مربوط به دستگاه خود را عنوان کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401112015649
  • خبرنگار :