به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد

آغاز عملیات اجرایی ۱۲۳ طرح برق منطقه‌ای مازندران و گلستان

به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی ۱۲۳ پروژه برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان امروز با اشاره به اینکه اقداماتی از گذشته در صنعت برق معوق مانده است که تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم محقق شود، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با  حدود ۱۵۷ ایستگاه انتقال فوق توزیع نصب شده با ظرفیت ۱۸.۵۷۵ مگا ولت آمپر و ۶ هزار کیلومتر مدار خط تقریبا رتبه هفتم را از نظر حجم شبکه و رتبه  سوم را از نظر تعداد مشترکان در کشور دارد .

کوروش موسوی تاکامی افزود: ۳ میلیون مشترک در استان‌های  مازندران و گلستان مستقر هستند که بالغ بر ۲ میلیون ۲۰۰ هزار مشترک مربوط به مازندران است.

وی با اشاره به اینکه شبکه به هم تنیده و پیچیده‌ انتقال فوق توزیع برق مازندران و گلستان طوری است که با کشور ترکمنستان ارتباط الکتریکی‌و تبادل بار دارد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نیاز برق مصرفی ما ۵ هزار مگاوات است که در پایان دولت سیزدهم به ۷ هزار  مگاوات می‌رسد که در مدت هشت سال نیاز به احداث نیروگاه‌هایی همچون نیروگاه نکا داریم‌.

موسوی تاکامی یادآور شد: استان مازندران و گلستان هشت درصد کل بار شبکه برق کشور را مصرف می‌کنند در حالیکه ۵ درصد مشترکان کشور در این دو استان قرار دارد .

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401111915322
  • خبرنگار : 50377