مهدی پارسا در نشست مجازی «مدیریت رسانه و همگرایی رسانهای در جنگ شناختی» که به همت بسیج رسانه استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری و هدایت شخصیت بزرگ تاریخ اسلام یعنی امام خمینی(ره) پایهگذاری شد و رهبری معظم انقلاب نیز پرچمدار بزرگ برای دفاع از آرمان های پیر جماران است.
وی با اشاره به مدیریت رسانه و به کارگیری بهینه منابع انسانی در حوزه خبر گفت: سیاستگذاری، برنامه ریزی، تولید محتوا، نظارت، پخش و انتشار، نظرسنجی و اثربخشی هفت مرحله مدیریت رسانه محسوب می شود.
رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه مهارت فنی، مهارت انسانی و مهارت ادراکی از مولفه های اثرگذار مدیریت رسانه است، خاطرنشان کرد: مدیریت رسانههای دولتی در راستای انتشار خدمات و فعالیتها، مدیریت رسانه ملی و رسانه خصوصی هرکدام کارکردهای ویژه خود را برای اثرگذاری بر افکار عمومی دارد.
پارسا با تاکید بر جنگ شناختی دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: ارسال امواج مخرب و القای شبهات بی اساس در راستای هویت زدایی و معرفت گریزی نشان از حوزه جنگ شناختی در مقابله با ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه در جنگ شناختی دشمن به دنبال کنترل و هدایت افکار انسان ها به سمت خاستگاه و اهداف خود است، تصریح کرد: حوزه رسانه در مفهوم قدرت نرم جای دارد؛ از این رو قدرت نرم، نوعی اعمال قدرت از طریق ارتباطات، تبلیغات، رسانهها، دیپلماسی عمومی و ابزارهای فکری، فرهنگی و معنوی برای تغییر ارزشها و اولویتهای جامعه هدف برای رسیدن به اهداف است.
انتهای پیام