یک مدرس دانشگاه تشریح کرد:

بازاریابی دیجیتال و مزایای آن

یک مدرس دانشگاه گفت: بازاریابی به هنر فروش معروف است ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به‌حساب می‌آید.

سمیه صائب نیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود و تعریف لغت‌نامه‌ای بازاریابی عبارت است از «فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف‌کنندگان».

وی با بیان اینکه بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و دربرگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است، ادامه داد: بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، ازاین‌رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود.

وی مهم‌ترین مسئله در بازاریابی را برقراری ارتباط موثر با مخاطب در زمان و مکان درست بیان کرد و گفت: برای ارتباط موثر با مخاطب نیازمند به فضایی هست که مشتریان بیشتری در آن قرار بگیرند.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: ضور در فضای دیجیتال برای برقراری ارتباط با مشتری بسیار مهم است و برای مثال، رسانه‌های اجتماعی نقشی اساسی در تبلیغ رویدادها ایفا می‌کنند و درعین‌حال، بازاریابان را قادر می‌سازند تا موفقیت کل رویداد را پیگیری و دنبال کنند.

به گفته صائب نیا؛ ترکیب رسانه‌های اجتماعی با استراتژی‌های بازاریابی رویداد یک فرایند پیچیده است و این در حالی است که باید رویکردهای آفلاین و آنلاین را در بازاریابی توأمان به کار گرفت.

وی تشریح کرد: استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین با کمک دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنت برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات کسب‌وکارها به منظور افزایش درآمد باید مورد تاکید قرار گیرد که به آن «دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال» گفته می‌شود.

به گفته این مدرس دانشگاه، در واقع دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی است که اغلب از طریق ابزارهایی مانند شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، وب‌سایت‌ها و… انجام می‌شود و کسب‌وکارهای امروزی، پیام‌های خود را با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به مخاطبان احتمالی و مشتریان خود می‌رسانند.

وی بیان کرد: این شکل از بازاریابی برای کسب‌وکارها مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به دسترسی ساده‌تر به مخاطبان، هزینه مقرون‌به‌صرفه، ساده بودن مفاهیم، هدف‌گذاری مؤثر، امکان داشتن چندین استراتژی و بهره گرفتن از چند نوع محتوا، تعامل بیشتر با مخاطبان و امکان ارزیابی تحلیلی و دقیق نتیجه کمپین‌ها را نام برد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401111914525
  • خبرنگار : 50428