مرکز توان‌بخشی بیماران روانی تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید

با حضور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی مرکز توان‌بخشی بیماران روانی مزمن پاستور تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم مسعود فیروزی، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: این مرکز با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان و ظرفیت نگهداری ۱۱۵ بیمار  مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۵ هزار فرد دارای معلولیت واجد پرونده و ۷۵ هزار نفر در بخش حمایتی و اجتماعی از کودکان کار و خیابانی و بد سرپرست و بی‌سرپرست گرفته تا خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست که در مجموع ۲۱۰ هزار پرونده و حدود ۸۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم، معادل ۱۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

فیروزی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۸ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان شامل معتادین متجاهر و کمپ‌های ماده ۱۵ و همچنین ۲۰۰۰ فرزند بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۱۰۰ خانه فرزندان و نزدیک به ۷۰۰۰ نفر دارای معلولیت‌های متفاوت، سالمندان و معلولان جسمی حرکتی از خدمات اجتماعی و حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

در ادامه رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: مرکز خصوصی توان‌بخشی بیماران روانی مزمن ۱۱۵ نفر بیمار مرد ظرفیت دارد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

فاطمه صادق امیری خدمات این مراکز را شامل خدمات توان‌بخشی، مشاوره، درمانی و... عنوان کرد.

وی ادامه داد: شهرستان تربت‌حیدریه دارای دو مرکز اعصاب و روان شبانه‌روزی با ظرفیت ۱۳۸ نفر و پرسنل ۲۳ نفر به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: بابت بیمارانی که یارانه‌ای و عادی  هستند ماهیانه ۳ میلیون تومان و بیماران مجهول‌الهویه ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومان از طرف بهزیستی واریز می‌شود.

صادق‌امیری جمعیت تحت پوشش بهزیستی تربت‌حیدریه را ۲۰ هزار نفر در ساختار ۶۰۰۰ خانواده اعلام کرد و گفت: این افراد شامل معلولان، بیماران اعصاب و روان و زنان سرپرست خانوار هستند که ۴۰ درصدشان مستمری بگیر هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111914446
  • خبرنگار : 30147