آغاز طرح ملی آموزش «هنر برای همه» در بهبهان

سومین مرحله از طرح ملی آموزش هنر برای همه در شهرستان بهبهان با هفت رشته آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این طرح رشته‌های قالی‌بافی، خوشنویسی، فن بیان، تربیت مربی کودک، طراحی عمومی و تصویرسازی به صورت رایگان در این شهرستان به صورت تخصصی آموزش داده خواهد شد.

کلیه هزینه‌ها و دستمزدهای این طرح ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ پرداخت خواهد شد و هنرجویان و علاقه‌ مندان برای فراگیری هنر هیچگونه هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و به هنرجویان در پایان دوره گواهی معتبر اعطا خواهد شد.

شهرستان بهبهان در جذب هنرجو در این طرح پس از شوشتر رتبه دوم را دارد و تا پایان دهه مبارک فجر در رشته های اعلامی همچنان ثبت‌نام انجام خواهد شد.

در راستای شعار تحول و عدالت‌محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، آموزش هنر برای همه  ـ طرح گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری ـ با شرایط زیر اجرا می‌شود:

کلیه برنامه‌های مرتبط با این طرح بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان خواهد بود.

کلیه علاقه‌مندان می‌توانند با هماهنگی و مراجعه یا تماس تلفنی با ادارات کل و شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه و یا از طریق سامانه آموزش هنر برای همه جهت ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند یکی از مهارت‌های پیشنهادی را از جدول دوره‌های آموزشی موجود در سامانه انتخاب کنند.

برنامه آموزشی براساس نوع مهارت و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور خواهد بود.

برای کلیه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر خواهد شد.

جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می‌توانند در آزمون‌های ادواری ثبت‌نام و شرکت کرده و در صورت قبولی گواهینامه مهارتی دریافت کنند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارایه کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401111814322
  • خبرنگار :