آزادسازی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه فجر در زنجان

رئیس‌کل دادگستری زنجان گفت: همزمان با هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر از محل کمک‌های ستاد دیه استان و مردم خیر استان، در مراسمی تعداد ۶۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی‌نیارکی شامگاه روز گذشته (17 بهمن‌ماه) ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت وفات اسوه صبر، شجاعت و ایمان، حضرت زینب (س)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بسیار مبارک و بی‌بدیلی است و هیچ انقلابی در تاریخ سراغ نداریم که به عظمت انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه زندان و قوه قضائیه اقدامات صورت گرفته قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، گفت: باید قدردان این انقلاب و خون شهدا باشیم.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال دو مرتبه بازدید دسته جمعی و دیدار چهره به چهره با زندانیان استان برگزار می‌شود که در ایام‌الله دهه فجر یک روز از این ایام مبارک اختصاص به دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی و قضات استان با زندانیان و بازدید از زندان داشت، افزود: امیدواریم خروجی این دیدارها و رسیدگی به مشکلات زندانیان مثبت باشد.

وی با اشاره به عفو مقام معظم رهبری و موافقت ایشان با آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان، اظهار کرد: دادگستری‌کل استان زنجان با فوریت و بعد از دریافت دستورالعمل و تطبیق مصادیق با عنوان معیارهای عفو که نشان از رافت اسلامی و بینش حکیمانه مقام معظم رهبری است، کارگروهی را برای بررسی پرونده زندانیان مشمول برگزار کرد که امیدواریم هر چه زودتر تعداد قابل توجهی از زندانیان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود برگردند.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: امروز تعداد ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در این مراسم به‌صورت نمادین از زندان آزاد خواهند شد و این آزادی‌ها تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد یافت که جا دارد از زحمات و همراهی قضات و اداره‌کل زندان‌های استان زنجان قدردانی کنم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401111813596
  • خبرنگار :