دلایل تاخیر در تحویل مرسوله‌های پستی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل پست چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهایی که بارش شدید در استان وجود داشته باشد امکان فعالیت نیروهای پست با استفاده از موتورسیکلت و یا حتی خودرو وجود ندارد با این وجود اداره کل پست تعهد دارد پس از گذشت چهار تا پنج روز از ورود بسته به استان آن را به دست تحویل‌گیرنده برساند.

اسماعیل اعرابی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص عملکرد اداره‌کل پست چهارمحال و بختیاری و گلایه شهروندان درخصوص دیر رسیدن بسته‌های پستی، اظهار کرد: در شرایط اقلیمی کنونی استان و با توجه به بارش‌های رخ داده عملکرد توزیع کاهش پیدا کرده البته باید این نکته نیز ذکر شود که ساعت کار نیروهای این اداره کل افزایش پیدا کرده است و خدمت‌رسانی به مردم با تمام توان درحال انجام است.

سرپرست اداره‌کل پست چهارمحال و بختیاری افزود: در روزهایی که بارش شدید در استان وجود داشته باشد امکان فعالیت نیروهای پست با استفاده از موتورسیکلت و یا حتی خودرو وجود ندارد با این وجود اداره کل پست تعهد دارد پس از گذشت چهار تا پنج روز از ورود بسته به استان آن را به دست تحویل‌گیرنده برساند که حدود ۹۵ درصد از نامه‌ها یا بسته‌ها در این بازه زمانی تحویل داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در روزهایی که به علت بارش برف ادارات چهارمحال و بختیاری تعطیل بود اداره پست این استان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد حتی در برخی روزهای جمعه نیز نیروهای بخش توزیع پست فعالیت داشتند و تعداد زیادی از بسته و نامه‌های شهروندان در این روزهای تعطیل تحویل داده شد.

اعرابی با اشاره به بالا بودن حجم بسته‌ها و نامه‌های وارد شده به اداره کل پست چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: امروزه شاهد هستیم مردم اکثر خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند که همین موضوع منجر شده تعداد نامه‌های وارده به استان نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری داشته باشد که این روند افزایشی نیز ادامه داد البته با توجه به این موضوع اداره کل پست تقویت ناوگان توزیع خود را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست اداره‌کل پست چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ساعت کاری نیروهای توزیع این اداره کل از ۹ صبح آغاز و درنهایت تا دو یا سه بعد از ظهر کار توزیع آن‌ها خاتمه پیدا می‌کرد اما درحال حاضر برخی نیروها تا حدود ساعت شش یا هفت عصر نیز درحال تحویل بسته‌ و نامه‌ها هستند و این موضوع نیز علت افزایش حجم بسته‌های ورودی به استان است.

وی تصریح کرد: بنابراین در موارد عمده و به صورت کلی تلاش می‌شود بسته‌های پستی در سریع‌تر زمان ممکن به شهروندان تحویل داده شوند با این حال ما درحال بررسی و پایش هستیم و اگر در برخی نواحی شهر مشکلاتی وجود داشته باشد برطرف خواهند شد.

اعرابی یادآور شد: شهروندان می‌توانند با استفاده از کد مرسوله از اینکه بسته آن‌ها به اداره کل پست چهارمحال و بختیاری وارد شده است یا نه اطلاع کسب کنند همچنین پس از ورود بسته‌ها تحویل نامه‌رسان داده می‌شوند که این مرحله نیز با استفاده از همین کد قابل پیگیری است بنابراین اگر برخی افراد قصد دارند به صورت حضوری برای دریافت بسته خود مراجعه کنند می‌توانند در ابتدا اطمینان کسب کنند که بسته در پست استان وجود دارد و تحویل نامه‌رسان نیز داده نشده است.

سرپرست اداره‌کل پست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز نیروهای توزیع اداره کل پست چهارمحال و بختیاری دو بار برای تحویل بسته به آدرس موردنظر مراجعه می‌کند اما فرد در منزل حضور ندارد به همین جهت بسته‌ها به پست بازگشته و طی مدت مشخصی نگهداری می‌شوند که مردم می‌توانند برای دریافت بسته در این مدت مراجعه کنند البته سعی می‌شود پس از دوبار مراجعه برای تحویل بسته با افراد تماس تلفنی نیز برقرار شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401111813563
  • خبرنگار : 50454