به مناسبت دهه مبارک فجر

میدان امام رضا(ع) نکا افتتاح شد

به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا افتتاح شد. در دهه فجرامسال ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۱ میلیارد تومان در حوزه شهری و روستایی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسند.

فرماندار شهرستان نکا در آئین بهره‌برداری از میدان امام رضا این شهرستان با اشاره به اینکه اقدامات مسؤولان در راستای خدمت به مردم، ملموس و قابل مشاهده است، گفت: مراحل ساخت و در نهایت افتتاح این پروژه کاری بزرگ در حوزه جهاد تبیین است.

عبدالرضا بابایی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال شاهد افتتاح و کلنگ زنی ۴۴ پروژه در شهرستان نکا خواهیم بود، افزود: با اعتبار بالغ بر ۴۵۱ میلیارد تومان، در حوزه شهری و روستایی این پروژه‌ها به بهره برداری و آغاز مرحله اجرا در می‌آیند که در نوع خود قابل توجه است.

وی افزود: طبق دستور مقام معظم رهبری، مشکلات آب شرب و آبرسانی روستایی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ حل شود و اراده دستگاه‌های اجرایی شهرستان نکا بر انجام این مورد است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اراده دولت سیزدهم در حل مشکلات جامعه است و از آغاز این دولت در حوزه انتخابیه شرق مازندران تاکنون بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیرساختی هزینه شد.

غلامرضا شریعتی افزود: در ادامه اقدامات دولت، موضوع آب شرب و کشاورزی، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، طرح‌های هادی روستایی، شبکه بهداشت و درمان از آمار میانگین کشوری بهبود بیشتری خواهد داشت.

این مسؤول به مهم‌ترین اقدامات زیرساختی برای پیشرفت حوزه شرق مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بهره برداری از سد گلورد به عنوان قطب توسعه گردشگری، کشاورزی و تأمین بخش زیادی از اعتبارات در حوزه آب شرب این پروژه برای سه شهرستان این حوزه در حال انجام است.

شهردار نکا نیز با بیان اینکه پروژه میدان امام رضا (ع) از مباحث محلات هدف بازآفرینی شهرستان بود، گفت: این پروژه در هفته دولت امسال کلنگ زنی و با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی و اجرای آن توسط شهرداری در دهه مبارک فجر و روز ولادت حضرت علی (ع) افتتاح شد.

موسی خلیلی افزود: با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و اجرای المان مفهومی، مدرن و اسلامی شاهد بهبود حمل و نقل و کاهش ترافیک در این محدوده هستیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال برنامه‌ریزی احداث تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی شهر برای کاهش ترافیک هستیم.

این مسئول با ذکر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری نکا، گفت: آزادسازی حریم رودخانه، احداث پل چمازی که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۰ روز عملیات اجرایی برای مونتاژ پل باقی مانده، آزاد سازی مسیر ۳۰ متری که از جمله خدمات زیربنایی در حال تکمیل و آماده بهره‌برداری هستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401111611721
  • خبرنگار : 50547