رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

استقبال دانش‌آموزان از اعتکاف سه برابر شده است

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس اعلام کرد که امسال در مقایسه با آخرین سال برگزاری مراسم اعتکاف و قبل از شیوع کرونا، استقبال از این مراسم معنوی بالغ بر سه برابر شده است.

مرتضی کریمی شامگاه شنبه 15 بهمن در حاشیه بازدید از اعتکاف‌های دانش‌آموزی در شیراز، گفت: امسال ۵۰۰ دانش آموز هم به عنوان خادم المعتکفین، در این آئین معنوی در مساجد استان حضور و مشارکت داشته‌اند.

کریمی با بیان اینکه اعتکاف بهترین عرصه تمرین برای آماده سازی دانش آموزان با هدف نقش پذیری در اجتماع است، خاطرنشان کرد:حضور پرشور دانش آموزان در مساجد و آیین معنوی اعتکاف، موجب ظهور پدیده نظم اجتماعی شده و دانش آموزان را جهت کنشگری معنوی فعال در عرصه اجتماع آماده خواهد ساخت.

او با اشاره به جنگ تمام عیار ترکیبی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی علیه کودکان و نوجوانان، گفت: دشمن در فتنه اخیر به دنبال گسستن پیوندهای اجتماعی دانش آموزان با نظام و انقلاب بود اما این قشر با الهام از مکتب تربیتی شهید سلیمانی و با حضور گسترده‌ در میعادگاه اعتکاف در چله دوم انقلاب اسلامی نشان دادند ملت امام حسین یکپارچه است و تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با ستاد اعتکاف و اتخاذ تصمیماتی مبنی بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان خاطرنشان کرد:  حضور نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف نسبت به زمان مشابه قبل از کرونا با رشد چشمگیر سه برابری مواجه بوده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401111611694
  • خبرنگار :