تاکید ایران و نیکاراگوئه بر برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در چارچوب دکترین سیاست خارجی متوازن دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه به آمریکای لاتین و متحدان و دوستان ما در این بخش از جهان مورد توجه جدی تهران است .

به گزارش ایسنا،حسین امیر عبداللهیان در جریان سفر به نیکاراگوئه و  در مراسم امضای یادداشت تفاهم مکانیزم همکاری و مشورت های سیاسی میان وزارتخانه های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه، در سخنانی  با بیان اینکه ما  شاهد سرعت و گسترش مناسبات دو کشور هستیم، تصریح کرد : خرسندیم  که در ماه‌های اخیر همکاری‌های دو کشور  در حوزه  های علمی، فناوری، انرژی، بهداشتی، واکسن و سایر موضوعات مورد علاقه از شتاب و گسترش بیشتری برخوردار شده است.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران افزود : با همکارم وزیر خارجه نیکاراگوئه اتفاق نظر داریم که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به صورت منظم در پایتخت‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد : سفرا و سفارتخانه‌های دو کشور  به صورت فعال مناسبات را پیگیری می‌کنند و خرسندیم که  مواضع دو کشور در موضوعات بین‌المللی و حمایت‌های دو کشور از یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی به شکل درست و در مسیر خوبی قرار دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که  دو کشور ایران و نیکاراگوئه با برخورداری از استقلال سیاسی برای استقرار چند جانبه گرایی در نظام کنونی بین‌الملل تلاش می‌کنند، تصریح کرد: در این چارچوب  تحریم ابزار تروریستی است که امپریالیسم با این ابزار ، کشورهای مستقل را مورد هدف قرار داده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر چندی پیش وزیر امور خارجه نیکاراگوئه به ایران ادامه داد :  اخیرا در تهران سند همکاری‌های بلندمدت دو کشور را امضا کردیم و خرسندیم امشب یادداشت تفاهم مکانیسم همکاری‌ و مشورت‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه امضا شد .

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401111310154
  • خبرنگار : 71038