معاون امور اجتماعی بهزیستی استان:

۸۵۶۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی لرستان هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: ۸۵۶۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

ابراهیم آذری‌وند در خصوص مددجویان پشت نوبت در بهزیستی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قبلاً ۲۳۰۰ مددجوی پشت نوبت داشتیم که در دو سال اخیر همه آنها تحت پوشش قرار گرفته شدند.

وی اضافه کرد: زنان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار، زنانی که شوهرانشان از کار افتاده هستند و دختران خود سرپرست تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: در این راستا برای هدایت آنها گروه‌های همیار راه‌اندازی شده است.

آذری‌وند عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ گروه همیار در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ گروه فعال هستند.

وی افزود: برای تشکیل هر گروه همیار ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان ادامه داد: به زنانی که مهارت فنی حرفه‌ای دارند نیز تسهیلاتی به صورت وام‌های خود اشتغالی پرداخت خواهد شد.

آذری‌وند بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای بانوان دارای مهارت در شهرهای بزرگ ۱۰۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک  ۸۰ میلیون تومان است.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه جدید امکان افزایش تسهیلات اشتغالزایی برای این افراد تا ۳۰۰ میلیون تومان وجود دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان یادآور شد: هم‌اکنون ۸۵۶۰ زن سرپرست خانوار، دختران خودسرپرست، زن بی‌سرپرست و بدسرپرست و بانوانی که شوهرانشان از کار افتاده است تحت پوشش بهزیستی لرستان قرار دارند.

آذری وند گفت: یکی از حمایت‌های سازمان بهزیستی از این افراد ارائه خدمات برای مهارت آموزی آنان در رشته‌های مورد علاقه است تا بتواند از طریق این مهارت و گرفتن تسهیلات کسب و کاری برای خود راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۳:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401111108092
  • خبرنگار : 50177