مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری

موجودی انبارهای شن و نمک کاهش پیدا کرده است 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موجودی شن و نمک در انبارها بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: در صورت تداوم بارش‌ها برای شن و نمک‌پاشی در محورها با مشکل مواجه می‌شویم.

روح‌الله غلامی ۹ بهمن‌ماه در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راهداری زمستانه از تاریخ ۱۰ آبان‌ماه در استان آغاز شد، اظهار کرد: ۴۵ هزار کیلومتر برف‌روبی در سطح استان در این مدت انجام شده است، همچنین ۱۲ هزار و ۱۵۲ تن شن و نمک در بارش‌های اخیر در استان مصرف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موجودی شن و نمک در انبارها بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: در صورت تداوم بارش‌ها برای شن و نمک‌پاشی در محورها با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: ناوگان خودرویی راهداری از زمان آغاز راهداری زمستانه ۶۴ هزار کیلومتر پیمایش داشته‌اند، ۱۱ هزار کیلومتر یخ‌زدایی از محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری انجام شده است، همچنین ۸۲ مورد ریزش‌برداری در محورها انجام شده و یک مورد بهمن به ارتفاع ۳ متر در گردنه تاراز توسط ناوگان راهداری رفع شد.

غلامی با بیان اینکه از ابتدای راهداری زمستانه در چهارمحال و بختیاری به ۱۴۶۸ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شده است، عنوان کرد: همچنین ۵۰۰ مسافر در راهدارخانه‌های استان اسکان داده شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۵ دستگاه از ناوگان خودرویی راهداری در بارش‌های اخیر دچار آسیب جدی شدند، بیان کرد: این دستگاه‌ها نیاز به تعمیر اساسی دارند و نمی‌توان به اضافه شدن تمامی این دستگاه‌ها برای امدادرسانی در بارش‌های هفته جاری امیدوار بود، ۴۰ دستگاه گریدر، لودر و تراکتور از بخش خصوصی به‌صورت استیجاری به‌کار گرفته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: اولویت بازگشایی محورها در زمان بارش با محورهای اصلی است، متاسفانه تردد خودروهای سنگین بدون زنجیر چرخ مشکلاتی را در محورها ایجاد می‌کند.

امکان انتقال بیمار با بالگرد در زمان بارش وجود ندارد

در ادامه محمود شمسی‌پور- رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه امکان امدادرسانی با بالگرد در زمان بارش برف و باران شدید وجود ندارد، اظهار کرد: همچنین شاهدیم که در زمان بارش سنگین برف، امکان خروج آمبولانس از پایگاه‌های اورژانس وجود ندارد، بنابراین می‌طلبد که راهداری و شهرداری‌ها نسبت به برف‌روبی درب پایگاه‌ها اقدام کنند تا خللی در امدادرسانی به‌وجود نیاید.

وی افزود: بیمارستان هاجر و کاشانی شهرکرد جزو بیمارستان‌های حائز اهمیت در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، بنابراین به‌علت حجم بالای مراجعات و تردد خودروهای آمبولانس باید برف‌روبی مسیرهای منتهی به مراکز درمانی مرکز استان و شهرستان در اولویت شهرداری قرار بگیرد.

شمسی‌پور با اشاره به ملزومات امدادرسانی به مادران باردار و نوزادان در شرایط بحران ناشی از بارش سنگین برف در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: به‌همین علت برف‌روبی برخی محورهای مواصلاتی روستایی باید در اولویت قرار بگیرد.

شن و نمکی که پس از برف‌روبی در محورها و معابر شهری پاشیده می‌شود، باید جمع‌آوری شود

در ادامه بهادر عبدالغنی- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هشدار نارنجی برای تمامی شهرداری‌های استان ارسال شده است، اظهار کرد: در جلسات بحران شهرستان، مالکان ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز برای امدادرسانی در حوادث ناشی از بارش برف دعوت شوند تا بتوان از ظرفیت این ماشین‌آلات استفاده کنند.

وی افزود: شن و نمکی که پس از برف‌روبی در محورها و معابر شهری پاشیده می‌شود، باید جمع‌آوری شود.

عبدالغنی گفت: شهرداری‌ها کمبود نیروی خود در زمان بحران را با نیروهای ستادی و اداری جبران کنند.

معابر فرعی در شهرکرد کامل برف‌روبی شد

در ادامه محمدحسن واحدیان- شهردار شهرکرد با تاکید بر اینکه در بارش برف قبل حدود ۷۵۰ تن شن و نمک در مرکز استان مصرف شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک سوم دستگاه‌های برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی در اختیار شهرداری برای ارائه خدمات در زمان بارش برف استیجاری هستند.

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته سه تیغه برف‌روب و یک کامیون به مجموعه تجهیزات شهرداری شهرکرد برای خدمات‌رسانی در زمان بارش اضافه شد، تجهیزات آسیب‌دیده نیز تعمیر و در بین نواحی مختلف توزیع شد.


واحدیان با بیان اینکه شن و نمک به میزان لازم در انبارهای شهرداری شهرکرد ذخیره شده است، گفت: معابر فرعی در شهرکرد کامل برف‌روبی شد، در برخی معابر فرعی شهرکرد امکان تردد تیغه برف‌روب و گریدر نبود.

دبی چشمه کوهرنگ در حال حاضر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است

در پایان جلسه فردوس کریمی- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه آبرسانی به‌علت برودت هوا با مشکل مواجه شده‌ایم، اظهار کرد: برودت هوا امکان جوشکاری و بتن‌ریزی را نمی‌دهد و همین مسئله موجب شده است تا پروژه‌هایی که برای افتتاح در دهه فجر در نظر گرفته بودیم به اتمام نرسد.

وی با بیان اینکه دبی چشمه کوهرنگ در حال حاضر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است، عنوان کرد: طی سال گذشته دو بار این چشمه دچار مشکل شد، امیدواریم که این چشمه در بارش‌های هفته جاری دچار مشکل نشود.

کریمی گفت: پیش‌بینی می‌شود با وجود طرح‌های پدافندی فدک و عمان دچار بحران جدی در تامین آب شرب نشویم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401110906845
  • خبرنگار : 50250