مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران خبر داد

تخریب ۲۰ ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم خطوط انتقال گاز

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۲ میلیون مترمکعب گاز در شرکت انتقال گاز منتقل شده که از این میزان حدود ۱۶ میلیون مترمکعب در استان همدان مصرف شده است.

مهدی زارع یکشنبه ۹ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از پنج میلیون مترمکعب در شهر همدان مصرف شده است، اظهار کرد: در منطقه ۷ مشکلی از نظر فشار گاز وجود ندارد.

افزایش ۲۰ تا ۴۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز

وی با تأکید بر اینکه نسبت به سال گذشته افزایش مصرف گاز داریم، تصریح کرد: تولید هم نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ تا ۴۰ میلیون مترمکعبی داشته بنابراین اینکه در شرق کشور با کمبود گاز مواجه شدیم به علت کمبود تولید نبوده است.

زارع خاطرنشان کرد: برودت هوای بی سابقه در کشور و دمای منفی ۲۵ درجه در برخی نقاط و گازرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار توسط دولت سیزدهم و قطع واردات گاز از ترکمنستان باعث شده مقداری در شرق کشور با کمبود مواجه شویم.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران افزود: اُفت فشار گاز ارتباط مستقیم با توان چهار مقدار مصرف دارد به طوریکه وقتی مصرف بیشتر می شود اُفت فشار بیشتر و ظرفیت شبکه کاهش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز مشکلی از بابت فشار گاز وجود ندارد، ادامه داد: حداقل فشار گاز در همدان ۵۰۰psi بوده اما امروز فشار گاز همدان ۶۰۰psi است.

زارع درباره مصرف گاز نیروگاه شهید مفتح، یادآور شد: مصرف گاز نیروگاه شهید مفتح در تابستان پنج میلیون مترمکعب در روز بوده و در زمستان این میزان به ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز رسیده است.

تخریب ۲۰ ساخت و ساز غیر مجاز در حریم خطوط انتقال گاز

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین چالش در بحث حریم خطوط انتقال گاز است، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مردم اقدام به ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال گاز می کنند در حالیکه حفظ حریم خطوط انتقال گاز قانونی شده و باید حفظ شود. در سال گذشته ۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم خطوط انتقال گاز تخریب شده است.

زارع با بیان اینکه ۱۰ منطقه انتقال گاز در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران در غرب کشور شامل استان های همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، کرمانشاه و کردستان است.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران افزود: شرکت انتقال گاز ایران بیش از ۳۸ هزار کیلومتر خط لوله و  ۸۸ ایستگاه تقویت فشار گاز دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر و چهار ایستگاه در منطقه ۷ وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مأموریت این شرکت انتقال پاک، ایمن و پایدار گاز طبیعی است، گفت: منطقه ۷ عملیات انتقال گاز در ۱۵۰ هزار کیلومترمربع خدمات ارائه می دهد که دارای چهار ایستگاه کنترل فشار گاز در خرم آباد، بیستون، دهگلان و کوهدشت است.

زارع در پایان اظهار کرد: ۱۹ ایستگاه کنترل فشار و ۱۳ ایستگاه تقویت فشار گاز در آینده به منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110906788
  • خبرنگار : 50034