دبیر اجرایی بزرگداشت روز جهانی خاک خبر داد:

لرستان، استان برتر در برگزاری روز جهانی خاک

رئیس ستاد معاونت آب و خاک و دبیر اجرایی بزرگداشت روز جهانی خاک از معرفی پنج استان برتر در برگزاری روز جهانی خاک خبر داد.

 علیرضا پرستار ششم بهمن ماه، در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران آب و خاک ستادی و استانی سراسر کشور گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده بر روی مستندات ارائه شده مدیریت‌های آب و خاک و امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور به دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز جهانی خاک، پنج استان در برگزاری مناسب و شایسته مراسم روز جهانی خاک در سال ۱۴۰۱ حائز رتبه برتر شدند.

رئیس ستاد معاونت آب وخاک و دبیر اجرایی بزرگداشت روز جهانی خاک افزود: شاخص‌های متفاوتی ازجمله کیفیت و کمیت اطلاع‌رسانی، تجلیل از خادمین خاک، تشکیل کمیته برگزاری، ساخت کلیپ، ثبت رویداد در فائو و سایر موارد برای انتخاب استان‌های برتر در کمیته ارزیابی لحاظ شده بود که براساس این شاخص‌ها پنج استان آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و همدان موفق به کسب رتبه برتر شدند.

به گزارش ایسنا، روز جهانی خاک رویدادی بین المللی است که هرساله روز پنجم دسامبر مطابق با ۱۴ آذرماه با محوریت معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و با هدف فرهنگ سازی حفظ منابع خاک در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110705131
  • خبرنگار : 50177