آیت الله سعیدی خطاب به وزیر ارشاد:

کارهای شعاری انجام نشود

نماینده ولی فقیه در قم با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم توسط دشمنان اسلام گفت: قرآن سوزی که پیش از این سابقه داشته است در این ایام تشدید شده، لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط کنونی مسئولیت با برنامه داشته و کار شعاری نباید صورت گیرد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، ششم بهمن در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد:‌ آنچه نظر رهبر معظم ‌انقلاب اسلامی در امور فرهنگی برخاسته از آموزه‌های دینی است باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: خانواده شهدا مطالبه گر هستند و این به خاطر خون پاک شهداست که می‌خواهند ثمره کار را ببینند. صرفاً حضور در منزل شهدا و پخش در رسانه‌ها یک جهت اکرام است اما مهم پاسخ به مطالبات آنان است، باید اندیشه‌ورزان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این پاسخ‌ها را بیان کنند.

وی ضمن درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجه به رهنمودهای مراجع عظام تقلید، اظهار کرد: در اسلام نگاه به جبهه‌گیری دشمن مهم است و اگر غیر این باشد سنگر را اشتباه می‌بندیم، لذا باید خدعه‌های دشمن را تشخیص دهیم.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دشمن اسلام هراسی و مبارزه با نظام را مورد توجه قرار داده، اضافه کرد: در این شرایط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید از جایگاه خود خروج داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد جلوه‌ای از مذهب را نشان می‌دهند و سخیف‌ترین نمادها را ابراز می‌کنند لذا باید روی آن کار شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولتی که مدعی مردمی، ‌مذهبی و مکتبی بودن است در قبال آن چه که دستش است نباید تعلل کند.

سعیدی با اشاره به اینکه کارها باید اصولی و حساب شده باشد، افزود: باید منظم و منسجم در مقابل دشمن جبهه گرفت و آمدن خدمت مراجع عظام تقلید کار جدی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پاسخ داد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401110604645
  • خبرنگار :