هزینه راه‌اندازی خط تولید شوینده

شما برای راه‌اندازی خط تولید شوینده باید تجهیزاتی را فراهم کنید. اول شما باید مشخص کنید که شوینده شما در کدام دسته قرار می‌گیرد تا متناسب با آن فرمولاسیون تولید شوینده را به دست آورید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رضا ماشین، نکته مهم این است که فرمولاسیون شوینده صنعتی و عرضه آن به مصرف‌کننده خانگی خلاف قانون می‌باشد و می‌تواند شما را دچار دردسر کند؛ به عنوان مثال شما نمی‌توانید با یک خط تولید شوینده صنعتی، مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی تولید کنید چون برای این کار نیاز به مجوز تولید شوینده بهداشتی دارید. نکته دیگر این می‌باشد که اگر شما می‌خواهید یک خط تولید شوینده ارزان داشته باشید، شوینده‌های صنعتی گزینه مناسبی می‌باشند. در این خط تولید از مخازن پلی اتیلن استفاده می‌شود که علاوه بر این که عمر و ماندگاری بالایی که دارد، هزینه مقرون به صرفه‌تری هم دارند. در مقابل در شوینده‌های بهداشتی باید از مخازن و میکسر استیل استفاده نمایید که این کار هزینه راه‌اندازی خط تولید شما را بالا می‌برد.

هزینه راه‌اندازی خط تولید شوینده

می‌خواهیم در این بخش حداقل سرمایه مورد نیاز برای اجاره فضا تا هزینه‌های مربوط به دستگاه‌های مختلف چقدر می‌باشد. توجه داشته باشید که این اعدادها به صورت میانگین می‌باشند و ممکن است با تورم در کشور تغییراتی ایجاد شود، پس بهتر است برای اطلاع از جدیدترین قیمت‌ها با کارشناسان رضا ماشین تماس بگیرید.

سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید شوینده به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • سرمایه ثابت: سرمایه‌ای که برای خرید تجهیزات و اجاره هزینه می‌کنید، در این دسته قرار داده می‌شود. منظور از ثابت یعنی شما یک بار تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری می‌کنید و دیگر نیازی نیست ماهیانه هزینه‌ای برای آن کنار بگذارید.
  • سرمایه در گردش یا متغیر: مقابل سرمایه ثابت، سرمایه متغیر قرار می‌گیرد. این بودجه برای تأمین مواد اولیه، ظروف لیبل، نیروی کار و مواردهای دیگر می‌باشد که ممکن است در طول زمان تغییراتی ایجاد شود، به همین دلیل به آن سرمایه متغیر گفته می‌شود.

انتخاب دستگاه پرکن مایعات 

در حوزه دستگاه پرکن مایعات برای داشتن انتخابی صحیح و متناسب با محصول، می‌بایست در ابتدا بدانید محصول شما چه حالتی دارد و ویسکوزیته آن چقدر است؟

ویسکوزیته

خاصیت گرانوری یک سیال (مایع یا گاز) را ویسکوزیته می‌گویند و در واقع پارامتری جهت نشان دادن میزان مقاومت مایع در برابر جاری شدن می‌باشد. رفتار سیالات در یک جریان، وابسته به ویسکوزیته و چگالی آن می‌باشد.

حالات مختلف مایعات

  • رقیق
  • گازدار
  • نیمه غلیظ
  • غلیظ با ویسکوزیته بسیار بالا
  • حاوی ذرات جامد
  • مایعات کف‌کننده
  • اسیدی و خورنده

عمل پر کردن در دستگاه پرکن مایعات رقیق، از راه خاصیت گرانوری مایعات و همچنین وزن مایع به روش ثقلی انجام می‌شود و در مورد مایعات غلیظ این عمل از طریق سیلندر پیستون یا پمپ صورت می‌گیرد. در صورتی که سیستم تزریق دستگاه‌های پرکننده پیستونی باشد، پس از پایان تزریق، پیغام قطع توسط سنسور قطع‌کننده صادر می‌شود و در صورتی که سیستم پرکننده از نوع جاذبه یا پمپ باشد، برای کنترل حجم مواد تزریق شده از تایمر استفاده می‌شود. تعداد و نوع نازل‌های تعبیه شده در دستگاه نیز متناسب با نوع محصول و ظرفیت مورد نیاز مشتری سفارش داده خواهد شد.

مایعات رقیق همانطور که از نامشان پیداست، حالتی روان و رقیق دارند، به همین جهت برای بسته‌بندی این نوع از مایعات راحت‌ترند. در این نوع از مایعات، به دلیل پایین بودن چگالی و ویسکوزیته از وزن و نیروی جاذبه خود آن مایع جهت تزریق آنها بهره می‌برند. در این دستگاه عمل پر کردن مایعات از طریق خاصیت گرانوری مایعات صورت می‌پذیرد.

پرکن‌های مایعات ثقلی نیز مناسب جهت مایعات دارای ویسکوزیته کم، رقیق و همچنین مایعاتی است که با تغییر دما تغییر ویسکوزیته در آنها رخ نمی‌دهد، مانند: شربت، آبمیوه، دلستر و یا نوشابه (مایعات گازدار)، آب، شیشه‌شوی، جرم‌گیر، سفیدکننده، استون، الکل، بنزین، مواد شیمیایی و مایعات خورنده مانند اسیدها می‌باشد. دقت پر کردن در پرکن‌های مایعات ثقلی به نسبت سایر پرکن‌ها پایین‌تر بوده و در نتیجه برای مایعات گران قیمت، غلیظ و نیمه غلیظ و همچنین موادی که کف می‌کنند، مناسب نخواهد بود. در این دستگاه‌ها نوع و تعداد نازل به تناسب نیاز مشتری قابل سفارش خواهد بود.

کارایی دستگاه لیبل‌زن بطری چیست؟

بسیاری از مارک‌ها یا برندها با گرم کردن چسب‌ها روی محصولات قرار می‌گیرند. با این حال برای لیبل زدن روی بطری‌ها بهتر است از این دستگاه استفاده شود تا علاوه بر جلوه بهتر آن، زمان کمتری صرف انجام این کار شود، زیرا در این صنعت سرعت بسیار مهم می‌باشد چون می‌تواند نقش مهمی در سوددهی داشته باشد.

خط تولید شوینده رضا ماشین

استان تهران، شهر قدس، منطقه‌ی صنعتی قدس، شرکت رضا ماشین

۰۹۱۲۹۵۸۶۱۲۳

۰۹۱۲۰۵۸۸۱۸۶

۰۲۱۴۶۸۷۹۳۷۲

انتهای رپرتاژ آگهی

  • پنجشنبه/ ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110604561
  • خبرنگار : 30188