نکاتی که باید قبل از تعمیر گوشی بدانید

زندگی ما حول محور گوشی‌های هوشمند می‌چرخد و ما در مورد گوشی‌های موبایل خود حساس هستیم. گوشی‌های هوشمند بخش مهمی از زندگی ما بوده‌اند. برخی از آن برای راه‌اندازی کسب و کار خود استفاده می‌کنند، برخی عکس‌های زیادی می‌گیرند و خاطره می‌آفرینند و برخی نیز به طور معمول از آن برای اهداف سرگرمی استفاده می‌کنند. در هر موردی که باشد، دستگاه‌های ما مملو از داده‌های شخصی هستند که برای ما اهمیت زیادی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران جی اس ام، ممکن است تصادفاً اتفاق ناگواری برای تلفن هوشمند شما رخ دهد، یا آسیب ببیند یا نقص سخت‌افزاری داخلی رخ دهد و برای راه‌اندازی مجدد گوشی هوشمند خود باید به یک تکنسین یا مرکز خدمات تعمیرات موبایل مراجعه کنید. اما صبر کنید، قبل از این که دستگاه را به تکنسین تحویل دهید. موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از دادن تلفن خود به مرکز خدمات به آنها توجه کنید. در این نوشته کارهایی را که باید قبل از تحویل دادن گوشی خود برای تعمیر انجام دهید را توضیح می‌دهیم.

  • از اطلاعات گوشی خود Full back up تهیه کنید

امروزه داده‌ها یکی از مهمترین چیزها در گوشی ماست. جزئیات حساب، ایمیل‌ها و پیام‌های محرمانه یا مهم، عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین، اسناد و غیره در تلفن‌های ما وجود دارد. بنابراین، برای همه مهم است که از همه داده‌های مهم پشتیبان تهیه کنند. این کار از خطر از دست رفتن داده‌ها در طول فرآیند تعمیر جلوگیری می‌کند و در این صورت خیالتان از بابت اطلاعات موبایلتان راحت است. می‌توانید اطلاعات خود را در یک حافظه خارجی یا هارد دیسک پشتیبان بگیرید، همگام‌سازی کنید.

  • قفل‌های امنیتی را بردارید

در صورتی که گوشی هوشمند شما با پین، قفل الگو یا احراز هویت اثر انگشت ایمن شده باشد، باید آن را غیرفعال کنید. انجام این کار به کارشناسانی که گوشی شما را تعمیر می‌کنند این امکان را می‌دهد تا پس از رفع مشکل، وضعیت را آزمایش کنند. می‌توانید قفل‌های امنیتی را در تنظیمات دستگاه خود حذف کنید.

  • سیم‌کارت خود را خارج کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما مهم است. اگر سیم کارت شما به اشتباه به دست افراد اشتباهی برسد، ممکن است از آن سوء استفاده شود. پس این عادت را داشته باشید که سیم کارت را قبل از تحویل به کارشناسان از گوشی خود خارج کنید. همچنین، تا زمانی که گوشی خود را پس بگیرید، می‌توانید از سیم کارت در هر گوشی هوشمند دیگری استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، هیچ تماس مهمی را از دست نخواهید داد. علاوه بر این، از گم شدن سیمکارت خود در محیط تعمیرات گوشی جلوگیری کنید.

  • کارت حافظه خود را خارج کنید

به همراه سیم کارت، اگر گوشی هوشمند شما از کارت micro-sd پشتیبانی می‌کند و اگر دارید باید آن را بردارید و همراه با سیم کارت خود نگه دارید. این به این دلیل است که بیشتر فایل‌های رسانه‌ای شما در این کارت micro-sd ذخیره می‌شوند، بنابراین آن را ایمن نگه‌ دارید. همیشه توصیه می‌شود در صورت وجود، حافظه خارجی (کارت حافظه) را از گوشی هوشمند خود بردارید. ممکن است مقداری داده حساس در حافظه خارجی خود داشته باشید و اگر کارت حافظه شما به طور تصادفی گم شود یا آسیب ببیند، تمام اطلاعات خود را از دست می‌دهید.

  • IMEI خود را یادداشت کنید

برای جلوگیری از هرگونه خطر قرار دادن دستگاه خود، تصمیم عاقلانه‌تری است که شماره IMEI خود را یادداشت کنید. IMEI (شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل) یک شماره سریال پانزده رقمی منحصر به فرد است که هر گوشی دارای آن است؛ بنابراین، اگر گوشی شما به اشتباه به شخص دیگری که همان برند، مدل و همان رنگ را دارد، تحویل داده شده و گوشی او به شما داده شده است، می‌توانید گوشی هوشمند خود را با شماره IMEI خود شناسایی کنید. این کار روند بازگرداندن تلفن را به شما سرعت می‌بخشد. اگر نمی‌توانید شماره IMEI را پیدا کنید، می‌توانید #06#* را روی صفحه شماره‌گیری کنید، این شماره IMEI را روی صفحه نمایش می‌دهد.

  • تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید

اگر داده‌های حساسی در دستگاه خود دارید، گوشی خود را ریست کنید. این کار از داده‌های شما در برابر سرقت محافظت می‌کند و شما خیالتان راحت است. با این حال، به یاد داشته باشید که قبل از تنظیم مجدد گوشی، از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • حساب Google را حذف کنید و حفاظت بازنشانی کارخانه را غیرفعال کنید

فراموش نکنید که تمام حساب‌های خود را حذف کنید. علاوه بر این، محافظت از تنظیم مجدد کارخانه را نیز غیرفعال کنید. اگر تمام حساب‌های Google خود را از تلفن هوشمند خود حذف کرده‌اید، می‌توانید محافظت از تنظیم مجدد کارخانه را غیرفعال کنید.

  • به مرکز معتبر تعمیرات موبایل بروید

بعد از این که تمام اقداماتی را انجام دادید تا اطلاعات خود را از گم شدن یا دزدیده شدن نجات دهید، سیم کارت و حافظه جانبی خود را خارج کردید و سایر اقدامات احتیاطی را انجام دادید، آماده هستید تا گوشی خود را برای تعمیر در اختیار متخصص قرار دهید. حال یک سؤال مهم باید بپرسید و آن این است که آیا دستگاه را به تکنسین معتبر تحویل می‌دهید؟

یک تکنسین خوب و دارای گواهی به طور کامل الزامات ایمنی را درک می‌کند و به خوبی از نحوه برخورد با موقعیت‌های خطرناک آگاه است. از سوی دیگر، دادن گوشی خود به فردی که مهارت لازم را ندارد، دستگاه شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اگر به دنبال تکنسین‌های آموزش‌دیده و معتبر هستید، می‌توانید به مرکز تعمیرات موبایل ایران جی اس ام مراجعه کنید و گوشی هوشمند خود را با خیالی آسوده تعمیر کنید.

درباره همه مسائل اطلاع‌رسانی کنید

پس از انتخاب یک تکنسین مشهور، فراموش نکنید که در مورد تمام مشکلات موجود در دستگاه خود بگویید. به عنوان مثال، اگر گوشی شما روی زمین افتاده باشد، دوربین ممکن است آسیب ببیند یا ممکن است تاچ ال سی دی بشکند؛ بنابراین، باید مطمئن شوید که تمام آسیب‌ها و مسائل را به طور دقیق به تکنسین اعلام کرده‌اید. این به تکنسین کمک می‌کند تا تمام مشکلات را برطرف کند و شما بدون هیچ ایرادی گوشی خود را پس خواهید گرفت؛ بنابراین، از این پس هر زمان که گوشی خود را به تکنسین می‌دهید، این مراحل را دنبال کنید. همچنین، مطمئن شوید که کارها را به درستی انجام می‌دهید تا از هرگونه مشکل بعد از تعمیر جلوگیری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110504293
  • خبرنگار : 30188