محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: عمده ترین این تخلفات، صدور بارنامه صوری، عدم درج نرخ واقعی حمل، صدور بارنامه برای ناوگان دارای تناژ اضافه، عدم پرداخت کرایه رانندگان و صدور بارنامه و صورت وضعیت برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی است.
وی افزود: طی این مدت ۲۶ پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری تشکیل شد که از این تعداد برای ۲۳ پرونده جریمه نقدی، یک مورد تذکر کتبی و همچنین ۲ پرونده اعلام برائت صادر شد.
مشتری بیان کرد: کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل استان به استناد ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تشکیل می شود.
وی ادامه داد: این کمیسیون مسئولیت رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری را دارد و این شرکت ها موظفند طبق ماده ۴ و ۶ آیین نامه فوق از صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای رانندگان و ناوگان فاقد مدارک لازم و ناوگان تجهیزات ایمنی خودداری کنند.
به گزارش ایسنا، ۶۱ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خراسان شمالی در حال خدمات رسانی در بخش کالا و مسافر است و ۸ هزار و ۲۵۴ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند.
انتهای پیام