خزعلی: جوانان را به سمت مهارت‌های کاربردی‌ سوق دهیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار ثمرات بسیار خوبی در این مدت کوتاه داشت و ان شاءالله در آینده هم ثمرات بسیار بزرگتری را در ابتدا خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی در همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مقام مادر) که در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد
 افزود: نمایشگاهی که از آثار بانوان در حاشیه کنگره برپا شده بود مورد توجه مهمانان ما از کشورهای مختلف قرار گرفت. گاهی اوقات برخی داشته‌ها را به دلیل مشغله‌های بسیار نمی‌بینیم. می‌توانیم از این دستاوردها برای صدور افکار، آداب، ایده‌های برتر، ابداعاتی که در زنان و جوانانمان وجود دارد و برای شکوفایی بیشتر در کشور و رونق اقتصادی بهره ببریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه در این چندروز تفاهم نامه و قرارهایی برای ایجاد تفاهم نامه‌های بیشتر با نهادها و وزارتخانه‌ها و کشورهای دیگر برگزار شد گفت: امید است شما هم با همتی که دارید پشتیبانی کنید و با مهارت آموزی که نیاز است از دبیرستان شروع کنیم تا جوانان را به سمت مهارت‌های کاربردی‌ سوق دهیم و اینطور نباشد که آموزش را به صرف آموزش و بدون مهارت آموزی داشته باشیم.

خزعلی ادامه داد: ان شاءالله دبیرستان‌هایی که به طور خاص مهارت آموزی برای دختران و به طور ویژه برای فارغ التحصیلان دبیرستان داشته باشیم و زمینه ایجاد کار و مهارت را برای آنها فراهم کنیم. امیدواریم با نگاه خیرین برای تجهیز مدارس از توانمندی‌های مردم کمک گرفته و پوشش دهی مناسبی برای دختران داشته باشیم. همچنین در حوزه مهارت های زندگی، سبک زندگی، گفتمان و ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان مواردی هستند که نیاز داریم به طور ویژه روی آنها کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر معلمی شغل انبیاست باید تزکیه مقدم بر آموزش باشد اظهار کرد: امیدواریم این هدف و نگاه متعالی که در معلمان ماست روز به روز افزایش یاید و آموزش و پرورش روی ضمن خدمت معلمان حساب ویژه ای باز کند و برای آموزش والدین برنامه ویژه داشته باشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اضافه کرد: ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم در بخش آموزش پرورش دست یاری به دست اندرکاران تعلیم و تربیت بدهیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1401110302101
  • خبرنگار : 71424

برچسب‌ها