فرماندار زنجان تاکید کرد

ضرورت هم‌افزایی دهیاری‌ها در راستای افزایش آمار واکسیناسیون علیه کرونا

فرماندار زنجان گفت: با گذر از دوره‌های تشدید کرونا طی سنوات اخیر امروزه تجارب ارزنده‌ای به دست آمده که بایستی متولیان حوزه بهداشت و درمان با آسیب‌شناسی دوره‌های قبلی، آمادگی قابل قبولی را در راستای مقابله با مخاطرات سویه‌های جدید اُمیکرون به ثمر بنشانند.

پرویز خالقی پیش از ظهر امروز (۳ بهمن‌ماه) در جلسه ستاد مقابله با مخاطرات کروناویروس در شهرستان زنجان با اشاره به جهانی بودن مسأله واگیری سویه‌های جدید اُمکیرون به ویژه در کشورهای شرق آسیا، اظهار کرد: با گذر از هفت دوره تشدید کرونا طی سنوات اخیر امروزه تجارب ارزنده‌ای به دست آمده که بایستی متولیان حوزه بهداشت و درمان با آسیب‌شناسی دوره‌های قبلی، آمادگی قابل قبولی را در راستای مقابله با مخاطرات سویه‌های جدید اُمیکرون داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمارها و اطلاعات موجود در قالب نمودارها و جداول بایستی تحلیل شده و به وهله کارایی برسند، تاکید کرد: نتایج بررسی داده‌های آماری در زمینه میزان واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی بایستی تحلیل شده تا نقشه مسیر مشخص در راستای بالا بردن میزان واکسیناسیون ترسیم شود.

این مسئول ضمن تاکید بر هم‌افزایی از سوی دهیاری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی روستاها در راستای افزایش آمار واکسیناسیون، گفت: مقابله با پدیده‌هایی چون ویروس کرونا نیاز به یک عزم فرابخشی داشته و همواره با تعامل و همبستگی مضاعف می‌توان از چنین گردنه‌هایی عبور کرد.

فرماندار زنجان به نظارت کامل بر رعایت موازین بهداشتی در اماکن عمومی نظیر مدارس تاکید داشته و ادامه داد: با افزایش میزان آمادگی‌های قبلی می‌توان از مخاطرات ناشی از شیوع مجدد ویروس کرونا کاست.

نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان به آگاهی‌بخشی عقلانی عموم جامعه به دور از هرگونه تشویش اذهان عموم نسبت به چگونگی مقابله با واگیری ویروس کرونا اشاره داشته و افزود: می‌توان با بهره‌گیری از قدرت اثربخشی رسانه در زمینه دانش اجتماعی، به یک آمادگی همگانی در راستای عبور موفقیت‌آمیز از دوره‌های تشدید ویروس‌های خطرساز رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110302057
  • خبرنگار : 50534