رئیس مرکز اسلامی گلستان خبر داد؛

برگزاری نشست منطقه‌ای تقریب مذاهب اسلامی به میزبانی گلستان

رئیس مرکز اسلامی گلستان از برگزاری نشست منطقه‌ای تقریب مذاهب اسلامی در ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه جاری در استان گلستان خبر داد.

حجت الاسلام نورعلی دیلم امروز دوشنبه ۳ بهمن در نشست خبری ستاد دهه فجر استان گلستان اظهار کرد: مقابله جبهه حق و باطل از گذشته بوده و هر چقدر جبهه باطل علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی و برنامه‌ریزی کند ما نیز با اندیشه قرآنی و نبوی در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بر می داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن مقابله مستقیم را در برخی موضوعات از دستور کار خود خارج کرد، افزود: جنگ مستقیم هزینه و بدنامی به دنبال دارد لذا دشمن طراحی را تغییر داده و تصمیم گرفته کشورها را به جان هم بیاندازد و در راستای این هدف شوم خود زمینه اختلاف عقیدتی، قومی و مذهبی را در کشورهای اسلامی کلید زد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه اهمیت کار ما در حوادث اخیر و اغتشاشات بیشتر مشخص شد، بیان کرد: یکی از برنامه های قطعی دشمن در حوادث اخیر راه‌اندازی جنگ قومیتی و مذهبی بود و این مسئله را از فوت «مهسا امینی» آغاز کرد و به قومیت های مختلف اعم از کرد، لر و حتی ترکمن کشاند.

دیلم جنگ اخیر دشمن را یک جنگ همه‌جانبه و هیبریدی خواند و تأکید کرد: در حوزه وحدت هدف ما سعه‌صدر است اما اگر کسی با بیان سخنان دروغ و ساختارشکنانه بخواهد به وحدت استان گلستان خدشه وارد کند چه شیعه باشد یا اهل سنت با وی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی، معدل استان گلستان در حوزه وحدت را عالی خواند و استان گلستان در حوزه وحدت ثابت شده است و باید به عنوان الگو در کشور و جهان شناسایی شود، در تثبیت وحدت در استان گلستان حرفی نیست و ما به دنبال انتشار این الگو هستیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه در کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گلستان موضوع جهاد تبیین به معنای واقعی در دستور کار قرار می گیرد، بیان کرد: در طول ۴۴ سال از پیروزی انقلاب حوزه وحدت مسلمانان، موضوع قدس و فلسطین به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت امروز نیز رهبر معظم انقلاب به این مسئله نگاه فراتر دارند و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند.

دیلم از برگزاری نشست منطقه ای تقریب مذاهب اسلامی در ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در گرگان خبر داد و تصریح کرد: در این نشست از کشور ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه مهمان خواهیم داشت و علما و اندیشمندان استان گلستان نیز در این برنامه حضور دارند.

وی از برگزاری برنامه های متعدد به مناسبت دهه فجر در گلستان خبر داد و ابراز داشت: گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت، برگزاری نشست نخبگانی و برپایی اجتماع ویژه طلاب و مدیران مدارس اهل سنت در دو روز متوالی را از جمله دیگر برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر استان گلستان برشمرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110301957
  • خبرنگار : 50491