مدیرکل کار گلستان تشریح کرد؛

افتتاح ۵۰ دفتر کاریابی جدید در گلستان/ تشریح برنامه‌های کمیته کارگری در دهه فجر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از وجود ۱۲ کمیته کارگری در استان گلستان خبر داد و گفت: این میزان به ۶۲ دفتر افزایش می‌یابد.

حسینعلی خواجه مظفری امروز دوشنبه سه بهمن در نشست خبری فجر اظهار کرد: در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی برای ۲۸۰ هزار نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی و نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و غیره در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و غیره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد امسال ما در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متناسب با شرایط کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای جهاد تبیین، امیدآفرینی اشتغال است، افزود: کمیته کارگری و کارفرمایی در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب مسابقات متعدد فرهنگی و ورزشی در سراسر کارگاه ها و کارخانجات تولیدی برگزار می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تأکید بر اینکه برنامه‌های جشن پیروزی انقلاب اسلامی باید مردمی برگزار شود، بیان کرد: ما سعی کردیم کارگران و کارفرمایان خود برگزارکننده این مراسم‌ها باشند.

رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان افتتاح دفاتر کارگزاری تأمین اجتماعی و بیمه عشایری و روستایی و بازگشایی دفاتر کاریابی در سطح استان گلستان خبر داد و یادآور شد: در استان گلستان ۱۲ مرکز کاریابی وجود دارد که قرار است این میزان به ۶۲ دفتر کاریابی افزایش یابد.

خواجه‌مظفری بازدید از کارگاه‌ها و مراکز تولیدی به منظور تجلیل از مقام کارگران و رفع موانع تولید را از دیگر برنامه های کمیته کارگری ستاد دهه فجر گلستان اعلام کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه زنگ خطر اخراج کارگران در ماه‌های بهن و اسفند به صدا در می‌آید انتظار می‌رود معاونان استاندار و مدیران کل به بازدید از کارخانجات  و واحدهای تولیدی بروند و در صورت وجود مشکل در راستای رفع آن گام بردارند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال هر مدیرکل از یک الی دو کارخانه سرکشی خواهد کرد و پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی می شود، بیان کرد: برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیینی، دیدار از خانواده شهدا و جانبازان، دیدار از کارگران از کار افتاده و حادثه‌دیده، امضای تفاهم‌نامه تدوین کتاب شهدای کارگری و برپایی میز خدمت در مناطق محروم، تقدیر از کارفرمایان برتر، برگزاری مراسم پیاده روی ویژه بازنشستگان، افتتاح مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار کارگاهی و جوار دانشگاهی و برگزاری یادواره شهدای کارگری در یکی از کارخانجات از جمله دیگر برنامه های ما در دهه فجر امسال است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110301875
  • خبرنگار : 50491