سرپرست هیئت کبدی گلستان خبر داد:

آغاز تمرینات تیم ملی کبدی جوانان با ۴ گلستانی

سرپرست هیئت کبدی گلستان از آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی کبدی جوانان جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: چهار جوان گلستانی به این اردو دعوت شده‌اند.

عیسی اتراچالی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه چهارمین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کبدی جوانان جمهوری اسلامی ایران از امروز یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شد، اظهار کرد: چهار کبدی‌کار از استان گلستان به این اردو دعوت شده‌اند.

سرپرست هیئت کبدی گلستان با تأکید بر اینکه امیرحسین تقی‌پور، محمدجواد حسینی، علیرضا میرزاییان و میلاد مهاجر گلستانی‌های دعوت شده به اردوی تیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران هستند، ادامه داد: بازیکنان دعوت شده به اردو از امروز ۲ تا ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در آکادمی کبدی شهرستان نقده استان آذربایجان غربی تمرینات خود را تحت نظر مربیان انجام می‌دهند.

وی به انتشار اخبار برگزاری دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان‌ در اسفندماه سال جاری به میزبانی شهرستان ارومیه اشاره کرد و افزود: طبق اعلام رسمی فدراسیون کبدی، جوانان منتخب در این اردو در قالب تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

اتراچالی استان گلستان را به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی تیم ملی کبدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: همه ساله تعداد زیادی از ورزشکاران این رشته از استان گلستان در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و عناوین مختلف را به خود اختصاص می‌دهند.

گفتنی‌است، امیرحسین اجلالی، مهدی بهرامی، محسن خادمی، علی سورتچی، امیرعباس سیاح‌کوهی، علی صمدی، امیرمحمد ظفردانش، امیررضا علی‌اکبری، جواد محمدی، علی میرزایی، امیرحسن نوروزی و علی هادی دیگر کبدی‌کاران دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

به گزارش ایسنا، تاکنون ۱۷ کشور ایران، هندوستان، اندونزی، نپال، تایلند، ترکمنستان، مالزی، کره جنوبی، پاکستان، بنگلادش، تایوان، کنیا، اوگاندا، آلمان، سوریه، فلسطین و عراق برای شرکت در مسابقات جهانی ارومیه اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمالاً استونی، جمهوری آذربایجان، لبنان و افغانستان هم به این کشورها اضافه شوند.

کبدی همان «زو» در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می‌شود.

این بازی در خراسان، گلستان و مازندران زو، در گیلان شیرین دودو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می‌شود. قوانین این بازی با گذشت زمان تغییر و اصلاح شده است.

کبدی از مسابقات آسیایی سال ۱۹۸۲ به صورت نمایشی و پس از آن در لیست مسابقات رسمی بازی‌های آسیایی قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110201510
  • خبرنگار : 50039