رمضان مهدیزاده در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان و حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، اظهار کرد: با توجه به اولویت پوشاک در این استان و مزیتهای این رشته شغلی، تکمیل و توسعه زنجیره ارزش پوشاک در مازندران در دستور کار جهاد دانشگاهی استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مازندران با همکاری اداره کل بانوان استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاهها و نهادهای اجرایی، نخستین جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران را برگزار کرد، افزود: در این جشنواره تعداد ۲۵ پیشران و دانشگاهها و آموزش و پرورش با همکاری۱۷۰ نفر از فعالان مشاغل خرد و خانگی پوشاک استان بیش از ۲۰۰۰ نوع پوشاک ویژه بانوان را به نمایش و فروش گذاشتند.
مهدیزاده، گفت: در راستای توسعه نوآوری پوشاک در مازندران، مسابقه طراحی لباس در دو بخش آثار ارسالی و طراحی زنده برگزار و تعداد ۱۱۷ طرح لباس با موضوع المانهای استان و تعداد ۸۰ طراحی لباس به صورت زنده با موضوع مرال مازندران، ترسیم شد.
مدیر تجاریسازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران، افزود: جشنواره و فنبازار پوشاک مازندران، جهت تجاریسازی و اتصال به بازار مشاغل خرد و خانگی و معرفی محصولات فاخر تولیدکنندگان با دعوت از فروشگاهها و شرکتهای تولید پوشاک با برگزاری ۶ کارگاه آموزشی و ارائه خدمات مشاوره کسب و کار با رویکرد توسعه شبکه پوشاک برگزار شد.
وی افزود: با مشارکت خانه صنعت و معدن و تولیدکنندگان صنفی و صنعتی پوشاک مازندران، نمایشگاه پوشاک مشاغل با حضور شبکه پیشرانهای مشاغل خانگی و برندهایی در این زمینه و استانهای همجوار با هدف تامین پوشاک مشاغل، هفته پایانی بهمنماه ۱۴۰۱ در آمل برگزار شود.
به گفته مهدیزاده بنا به تاکید رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی کشور، مقرر شد جشنواره و فنبازار پوشاک مازندران به عنوان الگو و ایدهای در توسعه زنجیره ارزش پوشاک این تجربه به سایر استانها منتقل شود.
انتهای پیام