مصرف گاز زنجانی‌ها یک میلیون مترمکعب افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز در زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یک میلیون مترمکعبی داشت و به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، رحیم سلیمانی‌نژاد از افزایش یک میلیون مترمکعبی گاز در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: استان زنجان در ۲ روز گذشته به عنوان سردترین استان کشور بوده است که در رکوردی جدید مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسید.

وی اظهار کرد: رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان و هم‌استانی‌های گرامی می‌تواند یاری‌گر شرکت گاز در تامین انرژی موردنیاز شهروندان باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه باید به این موضوع مهم توجه داشت که قطعی گاز و اتصال مجدد آن مشکلاتی را به دنبال دارد، افزود: بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا قطعی گاز در محدوده‌ای متصل شود که همین مسئله معضلاتی را برای شهروندان به دنبال دارد.

سلیمانی‌نژاد ادامه داد: به دنبال افزایش مصرف، میزان کسری انرژی گاز باید از محلی جبران شود، چون میزان تولید پاسخ‌گو نیست و باید با اعمال محدودیت در مصرف، راهی برای تامین سوخت فراهم کرد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به افزایش مصرف، محدودیت‌ها همچنان در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعمال می‌شود، تصریح کرد: این محدودیت‌ها برای صنایع سیمان، آجرپزی و نیروگاه‌های کوچک و بزرگ شامل قطع گاز است و در صنایع فولاد و دیگر صنایع مصرف گاز محدود شده تا جریان گاز بخش خانگی با خللی مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می‌شود ادارات درجه وسایل گرمایشی خود را در حد ۱۸ درجه و مشترکان، دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102819559
  • خبرنگار :