ضرورت تسریع در تکمیل آزادراه حرم تا حرم

استاندار سمنان بر ضرورت تسریع در تکمیل آزادراه حرم تا حرم با هدف کاهش تصادفات جاده ای داین استان تاکید کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه ۲۷ دی ماه در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان اظهار کرد: پیگیری ها در سطح ملی برای تسریع در اجرای پروژه ملی آزاد راه حرم تا حرم‌ در راستای ارتقاء کیفیت‌ راه های استان و کاهش میزان تصادفات جاده ای،‌ به صورت ویژه در دستور کار قرارخواهد گرفت.

رئیس شورای راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان با اشاره به خدمات دهی دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به میلیون ها زائر و مسافر عبوری در استان افزود: آمار مربوط به فوت آسیب دیدگان از تصادفات جاده ای در مراکز درمانی و بیمارستانی یکی از اسیب هایی است که باید توسط دانشگاه های علوم‌پزشکی در راستای کاهش این‌ مهم، بررسی و آسیب شناسی شود.

استاندار سمنان گفت: مجموعه اقدامات شورای راهبری تصادفات، شورای ترافیک، کمیسیون ایمنی راه ها، ستاد اجرایی خدمات سفر و سایر موارد در استان باید در راستای افزایش ماندگاری مسافر و کاهش میزان تصادفات جاده ای باشد.

وی با اشاره به لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز شناسایی شده در استان تاکید کرد: نقاط حادثه خیز شهرهای استان احصاء و اقدامات لازم برای اصلاح و ایمن سازی نقاط به صورت ویژه در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد تا در پایان سال و ۳ ماهه منتهی به سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل در تعداد تصادفات شاهد کاهش باشیم.

استاندار سمنان گفت: اقدامات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی استان در دستور کار شورای راهبری تصادفات استان و صدا و سیما قرار گیرد.

هاشمی به ظرفیت بالای این استان در حوزه گردشگری پرداخت و اضافه کرد: افزایش ماندگاری مسافر با استفاده از معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری در سطح استان از طریق نصب تابلو های اطلاع رسانی و هدایت و راهنمایی مسافران به جهت بهره مندی از روستاهای هدف گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102819015
  • خبرنگار :