امیر کرمزاده ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ در جلسه هم اندیشی توسعه گردشگری استان اظهار کرد:پس از تأسیس ائتلاف شهرهای جاده ابریشم توسط کشور چین و اعلام به ایران برای معرفی یکی از شهرهای ایران به عنوان نماینده تمامی شهرهای کشور و عضو موسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم، استانها و شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم بودند تقاضای عضویت در این ائتلاف را داشتند اما سمنان به واسطه ظرفیت بالای گردشگری به عنوان نماینده ایران در این ائتلاف بین المللی انتخاب شد.
وی ادامه داد: با تلاش مسوولان استان، خوشبختانه شهر سمنان به دلیل اینکه ظرفیتهای گردشگری فراوانی دارد و برنامه جامعی نیز بهعنوان نماینده ایران در این ائتلاف ارائه کرده است، انتخاب و معرفی شد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان گفت: انتخاب سمنان به عنوان یکی از شهرهای جاده ابریشم تأثیر بسزایی در برندسازی و معرفی هرچه بیشتر استان دارد.
وی بر لزوم معرفی و شناساندن محصولات و تولیدات فرهنگی و صنایع دستی استان تاکید و اظهار کرد: برندسازی نقش مهمی در معرفی استان و جذب گردشگر دارد.
کرم زاده افزود: فرهنگ سازی در تأسیسات گردشگری و اماکنی که با گردشگران در ارتباط هستند و استاندارد سازی تأسیسات گردشگری و حضور سرمایه گذاران خارجی در استان تأثیر مهمی در معرفی استان و جذب گردشگر دارد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان گفت: برپایی رویدادهای گردشگری و اجرایی این رویدادها با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در معرفی استان و جذب گردشگر تأثیرگذار است.
دستیار ویژه مدیرکل میراث ف هنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: تعیین یک شعار بر اساس شاخصه های استان در برند سازی و معرفی هرچه بهتر استان نقش مؤثری دارد.
مریم سلمانیان با اشاره به اینکه استان سمنان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است، تعیین نماد در شناخته شدن استان تأثیر گذار است، افزود: ایجاد کمپین های حمایتی برای تبلیغات گسترده در زمینه حمایت از توانمندی های گردشگری می تواند گامی مؤثر در این امر باشد.
انتهای پیام