امیرعباس ربیعی:

"هنر و تجربه" باید بیشتر تبلیغ شود

امیرعباس ربیعی با بیان این‌که «هنر و تجربه» سینمای خاص‌تری نسبت به سینمای بدنه است، می‌گوید: باید نخبگان و مخاطبان خاص سینما در جریان سینمای هنر و تجربه و فیلم‌هایش قرار بگیرند و این گونه سینما بیش از بیش تبلیغ شود تا تمام مردم با این سینما آشنا شوند.

کارگردان فیلم‌های «لباس شخصی» و «ضد» در گفتگو با ایسنا با اشاره به فعالیت مجدد گروه سینمایی هنر و تجربه و تاثیر فعالیت‌های این گروه بر رونق سینما گفت: در روزهایی که سالن‌های سینمای بدنه کم رونق‌ است، فیلم‌های هنر و تجربه بیشتر دیده می‌شود و درباره سینمای هنر و تجربه بیشتر نوشته و تحلیل می‌شود و این نشان از اهمیت هنر و تجربه دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «ضد» که برای تماشای فیلم ایمو به پردیس سینمایی چارسو آمده بود با تاکید بر اهمیت سینمای هنر و تجربه افزود: هنر و تجربه سینمای خاص‌تری نسبت به سینمای بدنه است هم از لحاظ فیلمسازان و و هم مخاطبان. فیلمسازانی که برای این سینما فیلم می‌سازند در اصل تجربه‌هایی که روال عرف سینما نیست را به نمایش می‌گذارند.

او ادامه داد: فیلمسازانِ بسیاری از این روال عبور کرده‌اند؛ چه در محتوا، فرم و ایده. طبیعتا مخاطب این سینما هم به این گونه است و مخاطبش خاص‌تر، اندیشمندتر و نخبه‌تر است.

این کارگردان و نویسنده سینما تصریح کرد: مسئولین فرهنگی باید به سینمای هنر و تجربه به اندازه سینمای بدنه توجه کنند و آن را جدی بگیرند چرا که آثار قابل قبولی در این سینما تولید می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «لباس شخصی» با بیان اینکه هنر و تجربه باید میان نخبگان ترویج شود گفت: باید نخبگان و مخاطبان خاص سینما در جریان سینمای هنر و تجربه و فیلم‌هایش قرار بگیرند و این گونه سینما بیش از بیش تبلیغ شود تا تمام مردم با این سینما آشنا شوند.

 انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401102718491
  • خبرنگار : 71091