کارشناس هواشناسی خبر داد:

بروز رطوبت و یخبندان در لرستان

کارشناس هواشناسی لرستان از افت دماهای شبانه، رطوبت و یخبندان در استان خبر داد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  امروز در ادامه فعالیت سامانه بارشی باز هم تا ساعات بعدازظهر برای نقاط مختلف استان، بارش‌هایی به شکل پراکنده انتظار می‌رود و برای مناطق سردسیر کوهستانی نیز به ویژه مناطق شمالی رگبار و برف را پیش‌رو داریم.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی امروز غروب به طور کلی از استان خارج می‌شود و برای فردا دوشنبه بارشی را نخواهیم داشت و تنها پوشش ابر و مه‌آلودگی هوا را انتظار داریم.

کارشناس هواشناسی لرستان افزود: از روز سه شنبه نیز با توجه به گذر موجی از روی منطقه به ویژه نیمه جنوبی استان، پیش‌بینی می‌شود برای نقاطی از استان مخصوصا مناطقی که در نیمه جنوبی واقع شدند علاوه‌ بر ابرناکی، بارش‌هایی را به شکل خفیف و پراکنده شاهد باشیم.

اکبری بیان کرد: شاید در برخی مناطق و نقاط استان، همین شرایط با یک رگبار و برف همراه باشد.

وی ادامه داد: از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده نیز جو لرستان آرام خواهد بود.

کارشناس هواشناسی لرستان اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که از امشب و به ویژه برای بامداد روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد افت دماهای شبانه، رطوبت و یخبندان خواهیم بود.

اکبری گفت: در جاده‌های کوهستانی نیز با توجه به شرایطی که وجود دارد امکان یخ‌زدگی و لغزندگی وجود دارد و توصیه به رعایت نکات ایمنی هنگام عبور از این جاده‌ها در هنگام سفر توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همراه داشتن تجهیزات ایمنی و گرمایشی و سوخت کافی نیز به مسافرین توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102517006
  • خبرنگار : 50177