شهید "کشوری‌نیا" به ۵ بیمار حیات دوباره بخشید

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از اهدای عضو شهید مدافع وطن در این شهرستان به پنج بیمار خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر عیسی‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خانواده سروان شهید "احمد کشوری نیا" که در حین ماموریت تعقیب، مراقبت و درگیری با خودرو قاچاقچیان دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را اهدا کردند.

وی بیان کرد: سروان شهید "احمد کشوری نیا" فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین اجرای ماموریت و تعقیب قاچاقچیان در تاریخ هفدهم دیماه جاری در ساوه دچار حادثه شده و با بالگرد به بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا تهران منتقل شد.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: به دلیل مرگ مغزی، پس از اقدامات قانونی و رضایت خانواده، پیکر این شهید به یکی از مراکز پیوند اعضا منتقل شد که از این شهید بزرگوار دو کلیه، دو قرنیه و یک کبد برداشته شده و برای پیوند پنج بیمار نیازمند اهدا شده و به آنان زندگی دوباره بخشید. همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول‌های بنیادی اهدا شده است.

وی در ادامه گفت: در روز هفدهم دیماه سال جاری سروان"احمد کشوری نیا" فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین ماموریت تعقیب و مراقبت خودرو قاچاقچیان کالا که دارای پلاک سرقتی بوده، بر اثر برخورد عمدی خودرو حاوی کالای قاچاق با خودرو گشت پلیس، به بیرون پرتاب شده و سرش با زمین برخورد کرده و به شدت مجروح می‌شود و راننده خودرو شوتی با سرعت از محل متواری می شود.

او گفت: در نتیجه این حادثه متاسفانه سروان کشوری به علت مرگ مغزی، پس از چند روز به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

سرهنگ عیسی آبادی بیان کرد: در این راستا دو تیم از افسران زبده پلیس آگاهی استان مرکزی، شناسایی و دستگیری عامل این جنایت را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با همکاری پلیس آگاهی استان کردستان با کمترین سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده پلیسی را آغاز کردند و سرانجام با اقدامات اطلاعاتی محل اختفای عامل این جنایت را در شهرستان سنندج شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی همچنین گفت: مراسم تشییع شهید مدافع وطن ساوه روز یکشنبه ۲۵ دیماه از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان امام(ره) به سمت میدان شهدا برگزار و پیکر پاک این شهید پس از تشییع، به زادگاهش در استان لرستان منتقل خواهد شد.

انتهای پیام        

  • شنبه/ ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102415966
  • خبرنگار : 50212