به گزارش ایسنا، محمد مهدی کاظمی در مورد غیرحضوری شدن مدارس در شرایط خاص با اشاره به برنامههای دولت در حوزه آموزش و پرورش، گفت: از زمان استقرار دولت جدید، بازگشایی مدارس با در نظر داشتن نتایج ارزیابیها از وضعیت تحصیلی دانش آموزان یکی از اولویتهای مهم در فعالیتها بود.
معاون آموزش متوسطه با اشاره به افت یادگیری و رشد اجتماعی دانش آموزان گفت: به منظور جبران افت تحصیلی و پیشگیری از خلل در رشد اجتماعی دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش در گام اول بازگشایی مدارس و در گامهای بعدی برنامههای جبرانی از جمله طرح تعمیق و تثبیت یادگیری را در دستور کار قرار داد.
وی در گفت و گو با رادیو فرهنگ افزود: در شرایط فعلی به علت آلودگی هوا با آموزش غیرحضوری در بعضی مناطق روبه رو هستیم و علیرغم تلاشهای بسیار معلمان اما باید در نظر داشت که آموزش حضوری جایگزینی ندارد و غیرحضوری شدن مدارس باید آخرین راهکار مسئولان برای شرایط آلودگی هوا باشد.
کاظمی در پایان پیرامون استفاده از شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل، اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت موجود به دنبال جبران خلاءهای یادگیری هستیم، اما ضمن اهمیت بالای حفظ سلامت دانش آموزان، امیدواریم غیرحضوری شدن مدارس در هر شرایطی انجام نشود، چراکه راهکار مطلوبی نخواهد بود.
انتهای پیام