امام جمعه مهران:

زیرساخت‌های فرهنگی مهران در شان دروازه عتبات نیست

امام جمعه مهران گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهر بسیار ضعیف و در برخی موارد غیر قابل استفاده است و انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه ای نسبت شهرهای مرزی از جمله مهران داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین "عبدالله امینی" در دیدار مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی،  با اشاره به تردد میلیونی زوار در  طول ایام سال به ویژه ایام اربعین حسینی، اظهار کرد:  شهر مهران به دلیل تردد زائران ایرانی عتبات و زائران عراقی امام رضا(ع) هم باب الرضا(ع) و هم باب الحسین (ع) است.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در شهر مهران، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهر بسیار ضعیف و در برخی موارد غیر قابل استفاده است و انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه ای نسبت شهرهای مرزی از جمله مهران داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود بودجه فرهنگی شهر مهران، گفت: برای پیش بردن اهداف فرهنگی هنری باید اعتبارات ویژه ای اختصاص داده شود، در این زمینه هم باید مسئولان آستین همت خود را بالا  زده و  به مجموعه فرهنگی و هنری کمک کنند.

امام جمعه مهران در این جلسه از وزیر ارشاد دعوت کرد که به مهران سفر کنند و از نزدیک شرایط این شهر مهم را بسنجند .


مرادیان، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت شهر مهران و نقش آن در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: ما در تلاش هستیم که مجتمع فرهنگی هنری مهران را که امری مهم و از مطالبات مردم این شهر است را در این شهرستان ایجاد کنیم.

وی در این جلسه از مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که گزارشی کامل از ظرفیت‌ها و کمبودهای شهر مهران در به وزارت ارشاد انتقال دهند تا برای رفع آنها اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401102013658
  • خبرنگار :