به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، با وجود تمام پیشرفتهای تکنولوژیکی، کارت ویزیت هنوز هم مؤلفهای بدون جایگزین است. حداقل این طور به نظر میرسد که طی چند دههی پیشرو، قرار نیست اتوماسیون و فناوری جای آن را بگیرید.
اکثر مدیران کسبوکارها تعدادی از همین کارتها را در جیب خود نگه میدارند و هنگام دستدادن با مشتری احتمالی، پیشنهاد میکنند که آن را دریافت کنند.
کارتهای ویزیت را میتوان بخشی از فرایند برندینگ دانست. به این خاطر که آنها فقط شماره تلفن، آدرس یا سایت شما را در اختیار مشتری قرار نمیدهند، بلکه اگر به شکلی حرفهای طراحی شوند، با نمایش درست لوگو، رنگها، فونتها و... فضای کسبوکار، هدفی که در سر میپرورانید و مشخصهی خاص شما را جلوه خواهد داد.
خوب است بدانید که 72 درصد از مردم براساس کیفیت بیزنس کارت یک شرکت نظر خود در مورد آن و خدماتش را شکل میدهند.
در اینجا به 8 دلیل که نشان میدهد بیزنس کارت هنوز هم از اهمیت بسیاری برای کسبوکارها برخوردار است، خواهیم پرداخت.
سهولت در ارائهی اطلاعات تماس
یکی از مهمترین دلایلی که باعث میشود بیزنس کارت هنوز هم روی بورس باشد این است که اطلاعات تماس را به راحتی در اختیار مخاطب قرار میدهند. واضح است که اطلاعات تماس شرکت برای مشتریان حیاتی است و این اطلاعات شامل شمارهی تلفن، آدرس ایمیل، سایت و آدرس پستی روی این کارتها حک میشوند. مخاطب میتواند بهراحتی هرچه تمامتر، آن را در کیفپول یا کشور خود قرار دهد و خیلی سریع به اطلاعات دست یابد. برای مثال کارت ویزیت مصالحفروشی و کارت ویزیت آهنفروشی از جمله مواردی است که در آنها نیاز به سهولت ارائهی اطلاعات تماس وجود دارد.
تماس فیزیکی و ایجاد صمیمیت
هنگامی که فروشنده کارت ویزیت خود را به مشتری تحویل میدهد، صرفاً انتقال یک کارت صورت نمیگیرد، بلکه در کنار آن دستدادن، لبخند و تشکر هم صورت میگیرد. همچنین همین رد و بدل کارت باعث ایجاد یک گفتوگو میشود که میتواند در مشتری حس خوبی ایجاد کند.
از سوی دیگر مردم هنوز هم دوست دارند که نسخهی فیزیکی هر چیزی را داشته باشند، نه نسخهی دیجیتال آن را؛ بنابراین کیفیت و جنس کارتها هم بسیار مهم است. در واقع، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت بیزنس کارت حرفهای بودن مجموعه را میرساند. کارت ویزیت دکوراسیون داخلی و کارت ویزیت بتن آماده حتماً باید از کیفیت بالا برخوردار باشد.
ماندگار شدن در ذهن
هر کسبوکاری که تمایل دارد توسط مشتریان خود مورد توجه قرار بگیرد، باید بتواند این کار را با یک کارت ویزیت درست و اصولی به انجام برساند. این روزها عامل حواسپرتی بسیار زیاد است و مردم روزانه با هزاران پیام تبلیغاتی مواجه میشوند.
اگر طراحی بیزنس کارت را به افراد کاربلد بسپارید، میتوانید کارتی جذاب داشته باشید که توجه مردم را به خود جلب کرده و در کوتاهترین زمان ممکن در ذهن مخاطب مینشیند.
بیزنس کارت یک ابزار بازاریابی مستقیم
کارت ویزیت سفارشی و مدرن را میتوان یک ابزار بازاریابی مستقیم تلقی کرد. با این که بالا آمدن سایت در موتورهای جستوجو، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات اینفلوئنسری و... همگی از جمله راههای بازاریابی هستند؛ اما همچنان بیزنس کارت راهکار مؤثرتری است؛ به همین دلیل بسیاری از شرکتها و کسبوکارها برنامههای ویژهای برای طراحی آن دارند. بهتر است به عنوان مدیر یک کسبوکار همواره چندین بیزنس کارت به همراه داشته باشید و در کنفرانسها و جلسات مختلف آن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
نشاندادن مهارتها و خدمات
کارت ویزیت تنها ابزاری برای نشان دادن آدرس شرکت و اطلاعات تماس نیست، بلکه وسیلهای است که به وسیلهی آن میتوانید مهارتهایی که دارید، خدماتی که عرضه میکنید و به بیانی دیگر خاص بودن خود را نشان دهید. البته تمام اینها وابسته به این موضوع است که تا چه حد میتوانید طراحی بیزنس کارت را به صورت حرفهای انجام دهید؛ در نتیجه پیشنهاد میکنیم که حتماً از افراد متخصص در این زمینه بهره بگیرید.
ایجاد اعتماد با استفاده از بیزنس کارت
به دلیل فضای رقابتی موجود در بازار، مشتریان بایستی به یک شرکت و محصولات آن اعتماد داشته باشند در غیر این صورت ممکن است فقط یک بار خرید کنند و تمام! اما بیزنس کارت میتواند این کمبود را تا حد زیادی برطرف کند. به این خاطر که حین رد و بدل آن اصولاً مکالمات صمیمانهای شکل گرفته که در نهایت به ایجاد اعتماد در مشتری کمک خواهد کرد.
شبکهسازی
این روزها بیشتر مشاغل به شکل مجازی و در دنیای مجازی اتفاق میفتند؛ با این که این مسئله منجر به گسترش شبکهی ارتباطی شرکتها شده است بهطوری که افراد میتوانند به سرعت با صدها نفر از طریق ایمیل و... تماس بگیرند؛ اما همین مسئله شانس ملاقات رودر رو با مشتریان را نیز از میان برده است. در حال حاضر هیچ جایگزینی برای شبکهسازی چهرهبهچهره وجود ندارد اما کارت ویزیت نقش بسزایی در ایجاد این فرصتها دارد و میتواند به یک برند هویت واقعی بدهد. از سوی دیگر میتواند کمک شایانی به ایجاد زنجیرهای از روابط کند.
سخن پایانی
کارت ویزیت یکی از معدود چیزهایی است که در دنیای مجازی امروز اهمیت خود را حفظ کرده است. این کارتها میتوانند یک رابطهی شخصی بین کسبوکار و مشتری ایجاد کنند و اعتماد را برقرار سازد. البته تمامی اینها زمانی رخ میدهد که در طراحی کارت از استانداردهای گرافیکی و کیفیتی پیروی کرده باشید. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم که حتماً از متخصصان کارکشته در این زمینه استفاده کنید. شما عزیزان میتوانید برای طراحی کارت ویزیت تخصصی، به وبسایت مجموعه ایران طرح مراجعه کرده و از خدمات حرفهای آنها بهرهمند شوید.
انتهای رپرتاژ آگهی