به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، روشهای دیجیتال برای تبلیغ یک کسبوکار جای بسیاری از روشهای تبلیغاتی دیگر را گرفتهاند، اما باز هم این روش سنتی اهمیت خود را حفظ کرده است. در این نوشته قصد داریم به این نکته بپردازیم که استفاده از بیزنسکارتها هنوز هم رایج است یا نه؟
آیا بیزینسها هنوز هم از کارت ویزیت استفاده میکنند؟
یک نظرسنجی در ایالات متحدهی آمریکا نشان داده است که روزانه 27 میلیون کارت ویزیت در این کشور چاپ میشود که عددی جالب در عصری است که همه یک تلفن همراه هوشمند در دست دارند و تقریباً هر چیزی به شکل دیجیتال درآمده است. همین گزارش نشان داده که به ازای هر 2000 بیزنس کارت فیزیکی که بین مردم توزیع شده، فروش تا 2.5 درصد افزایش یافته است.
این آمار به خوبی نشان میدهد که کسبوکارها هرگز به صورت کامل به فضای دیجیتال برای تبلیغات متکی نخواهند بود. در نتیجه تمامی بیزنسها در ابعاد گوناگون نیاز به استفاده از کارت ویزیت فیزیکی خواهند داشت. در ادامه به دلایل استفاده از بیزنسها از این نوع کارتها اشاره خواهیم کرد.
راه آسان برای انتقال اطلاعات
در عصر دیجیتال، شبکهسازی از همه چیز مهمتر است. با این حال هنوز هم ایمیل یا ابزارهایی مشابه با آن برای انتقال اطلاعات چندان هم مناسب نیست و شما میتوانید شمارهی تماس، آدرس شرکت یا سایت را با استفاده از یک بیزنس کارت به مخاطب خود بدهید. مثلاً وقتی که در حاشیهی یک رویداد، شخصی را ملاقات میکنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کارت خود را به عنوان اولین قدم برای انتقال اطلاعات تماس به آن شخص تحویل دهید.
همواره در دسترس
همیشه میتواند شرایطی به وجود آید که وسایل دیجیتال مانند لپتاپ و موبایل در دسترس شما نباشد. حتی قطعی اینترنت هم میتواند باعث ایجاد مشکل شود. اما کارتهای ویزیت کاغذ کوچکی است که همواره میتوانید تعدادی از آن را در جیب خود یا کشوی دفتر نگه دارید و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید. برای مثال کارت ویزیت ایزوگام یا کارت ویزیت مهرسازی از جمله کارتهایی است که لازم است برای تبلیغ و گسترش کسبوکار، بین فروشنده و مشتری رد و بدل شود.
ایجاد اعتماد
بزرگترین سد در مقابل صاحبان کسبوکارهای جدید این است که چگونه بین خود و مشتری اطمینان و اعتماد ایجاد کنند. همه مردم ترجیح میدهند که از کسبوکارهای قابل اعتماد خرید کنند و این اعتماد هم به این راحتیها ساخته نمیشود اما کارتهای ویزیت به این دلیل که یک محصول فیزیکی است میتواند در ایجاد این زنجیره کمککننده باشد. البته طراحی استفاده شده در آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
ابزار تبلیغاتی
هنگامی که بیزنس کارت خود را به مشتری تحویل میدهید، راهی کمهزینه را برای تبلیغ کسبوکار خود در پیش گرفتهاید که اتفاقا بسیار هم مؤثر است. انجام این کار به منزله تشویق مشتری برای ایجاد تماس است. کسانی که کارت ویزیت چاپخانه یا کارت ویزیت نوشتافزار نیاز دارند نیز میتوانند طرحهای خلاقانهی زیادی را روی این ابزار چاپ کرده تا توجه افراد بیشتری را به سوی خود جلب کنند.
تأثیرگذاری بیشتر و نمایش کیفیت
هنگامی که یک مشتری یا یک مخاطب بیزنس کارت شما را دریافت میکند، کیفیت کاغذ و طراحی موجود روی آن تأثیر بسیار زیادی روی طرز تلقی وی نسبت به شما خواهد داشت. اگر کارت ضخیم بوده و کیفیت عالی داشته باشد، کسبوکار شما مورد اعتمادتر جلوه خواهد کرد؛ در نتیجه شما در همان ارتباط اول توانستهاید توجه مخاطب را به سوی خود جلب کنید.
طراحی یک کارت ویزیت هم اهمیت بسیاری برخوردار است؛ اگر از رنگها، عناصر و تایپوگرافیهایی که مختص شماست در آن استفاده گردد، هم متمایز خواهید شد و هم به فرایند برندینگ کسب وکارتان کمک شایانی میشود.
شبکهسازی چهره به چهره
شبکهسازی به معنی گسترش جمعیت افرادی که با شما در ارتباط هستند و شما را میشناسند، اهمیت زیادی در دنیای تجارت دارد. بسیاری از مشاغل از جمله کسب وکارهای کوچک به لطف عصر دیجیتال به صورت مجازی در حال ایجاد شبکه هستند. شبکههای اجتماعی به عنوان یک رسانه ارتباطی بدون شک به کسبوکارها این امکان را میدهد تا دسترسی خود را به مخاطب افزایش دهند.
با این حال شبکههایی که به صورت چهره به چهره صورت گرفتهاند، به خاطر سبک حضوری خود بسیار قابل توجه بوده و تقریباً هیچ جایگزینی برای آنها وجود ندارد؛ به این خاطر که در دیدارهای حضوری میتوان به قلب و ذهن مخاطب پی برد و مطابق با آن رفتار کرد.
سریعترین راه برای رشد
با استفاده از بیزنس کارت یک کسبوکار کوچک میتواند اطلاعات تماس مهم خود را به شکل فوری به اشتراک بگذارد. تنها کاری که انجام میدهید این است که کارت خود را در اختیار مخاطب قرار دهید تا شماره تلفن، آدرس سایت شرکت و ایمیل را داشته باشند. بعد از آن مشتریان بالقوه خود برای دریافت اطلاعات بیشتر جستوجوهایی را انجام خواهند داد.
سخن پایانی
با وجود گسترش فضای مجازی، اما هنوز هم کارت ویزیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، اگر شما هم به عنوان یک کسبوکار نوپا با محدودیتهای مالی روبهرو هستید، میتوانید استفاده از این کارتها را به عنوان یک راه تبلیغاتی ارزان و سریع در دستور کار خود قرار دهید. خوشبختانه در حال حاضر مجموعههای حرفهای زیادی وجود دارند که کار طراحی و چاپ بیزنس کارت را در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت انجام میدهد. یکی از این مجموعهها، ایران طرح است که میتوانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه از خدمات آنها بهرهمند شوید.
انتهای رپرتاژ آگهی