نشریه دانشجویی «DNA» منتشر شد

شماره چهل‌ودوم نشریه دانشجویی «DNA»؛ فصلنامه انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا (س) منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، "نوبل پزشکی و فیزیولوژی امسال به انسان‌های منقرض شده رسید!"، "آینده جدید داروها و نقش بیوتکنولوژی در آن"، "الکتروفورز دوبعدی؛ روشی قدرتمند برای تفکیک پروتئین‌ها"، "گروه خونی جدید، حل معمای ۳۰ ساله!"، "درمان سرطان ریه با کمک بخش پنهان ژنوم انسان" و "کشفی چشم‌گیر در مورد توانایی مغز بزرگسالان در بازیابی بینایی" از جمله مطالب و مقالاتی است که در این نشریه منتشر شده است.

شماره چهل‌ویکم نشریه دانشجویی «DNA» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا و مدیرمسئولی سمیرا کمیجانی و سردبیری مریم هادی‌پور، به صورت فصلنامه علمی دانشجویی منتشر می شود.

در بخشی از سخن سردبیر آمده است: «بـا گذشـت سـه سـال از شـیوع پاندمـی ویـروس کوویـد-۱۹ و تحقیقـات و توجهـات متمرکـز دانشـمندان بـه دریافـت مطالعات جامـع در خصوص ایـن ویـروس و تاثیـرات آن، همچنـان نیازمنـدی بشـر بـه گسـترش علم در سـایر حوزه‌هـای زیست‌شناسـی بـه طـور گسـترده احسـاس می‌شـود. سـعی در توجـه بـه سـایر حیطه‌هـای بیولـوژی و ایجـاد ارتبـاط میـان دانش‌هـای مختلـف، هـدف رشـته بیوتکنولـوژی و پژوهشـگران فعـال در ایـن حـوزه اسـت. تامـل بـر حیطـه تکامـل و نگـرش زیبـا و جدیـد دانشـمندان ایـن حـوزه کـه منجـر بـه کشـف گروهـی جدیـدی از اجـداد انسـان و دریافـت جایزه نوبـل شـد؛ ایجـاد ارتبـاط میـان یافته‌هـای 30 سـاله هماتولـوژی و موارد بالینــی مشــکوک کــه باعــث دســتیابی بــه سیســتم خونــی ناشــناخته شـد؛ بهـره بـرداری از دانـش روزافـزون در حـوزه دارویـی و در نهایـت، تکنیک‌هــای آزمایشــگاهی نویــن بــرای ایجــاد ســهولت در مهمتریــن بخـش کار یـک زیسـت شـناس، همـه از مـواردی اسـت کـه اذهـان پویا و جویـای علـم را بـه خـود جـذب کـرده و علاوه بر تغییر بینش در ایده‌زایــی هــم نقــش موثــری ایفــا می‌کنــد. در ایــن شــماره از نشــریه DNA ،تمــام تلاش ما تــا دستیابی به این هــدف و ارائــه اطلاعاتی جدیــد و در عین حــال کامــل بــرای ایجــاد دانــش بیشــتر و بهتــر بــرای شــما همراهــان گرامــی اســت. امیــد اســت ایــن شــماره از نشــریه DNA،گامــی در جهــت معرفــی گوشـه‌ای از مطالعـات بی‌شـمار دانـش زیستشناسـی و در کل، افزایـش طلاعات شـما عالقه‌منـدان برداشـته باشـد.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1401102013388
  • خبرنگار :