مدیر سینما آفریقا:

مردم از اکران فیلم‌های روز سینمای جهان استقبال می‌کنند/ روزانه ۵۰۰ مخاطب داریم

مدیر سینما آفریقا مشهد گفت: برخی ترجیح می‌دهند فیلم‌های خارجی را در سینما تماشا کنند، در نتیجه اگر در سینماها فیلم خارجی اکران شود مردم استقبال می‌کنند و به نظرم فیلم‌های روز سینمای جهان در ژانرهای اکشن، ترسناک و انیمیشن مخاطب بیشتری دارد.

امید رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خوراک سینما فیلم خوب است، اظهار کرد: در حال حاضر بعد از انفرادی، فیلم بخارست به اقتصاد سینما کمک کرده است. در چنین شرایطی نمی‌شود روی بهبود وضعیت سینما و افزایش مخاطب کار کرد، در نتیجه جذب مخاطب بیشتر به سینماها نیازمند فیلم‌های جدید و متفاوت است.

وی افزود: فیلم‌های تکراری که مدت طولانی در سینما اکران شده مخاطبی جذب نمی‌کند. در این شرایط بلیت‌های نیم‌بها و تغییر قیمت نیز نتیجه مطلوبی ندارد و تنها در صورت اکران فیلم جدید، با شیب روی قیمت می‌توان مخاطب را تحریک کرد.

مدیر سینما آفریقا با اشاره به پیش رو بودن جشنواره فیلم فجر بیان کرد: در سال گذشته نسبت به شرایط، استقبال خوبی صورت گرفت و فیلم‌های خوبی نیز اکران شد. سینما آفریقا برای برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال نیز آمادگی کامل دارد. سالن‌های ۲ و ۳ سینما آفریقا با توجه به استاندارهای روز ساخته شده و سالن یک نیز در حال به‌روز شدن است و مشکلی برای اکران فیلم‌های جشنواره نداریم.

به جای ساخت سینمای جدید، سالن‌های سینماهای موجود افزایش یابد

رجب‌پور تصریح کرد: در حال حاضر افزایش تعداد سالن‌های یک سینما بهتر از ساخت سینمای جدید با هزینه‌های هنگفت است. با توجه به اینکه سینما آفریقا از نظر دسترسی وسایل نقلیه عمومی موقعیت مناسبی دارد، افزایش تعداد سالن‌های این سینما بر تعداد مخاطبان آن تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۳ سالن سینما آفریقا ۸ فیلم اکران می‌شود که اگر تعداد سالن‌ها افزایش یابد، تعداد اکران‌ها نیز افزایش خوهد یافت و در نتیجه فضا برای حضور مخاطبان بیشتری فراهم می‌شود.

مدیر سینما آفریقا در خصوص آمار مخاطبان سینما آفریقا در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه به صورت میانگین ۵۰۰ تا ۷۰۰ بلیت به فروش می‌رسد. در روزهای ابتدایی هفته آمار پایین است اما آخر هفته سینما مخاطب بیشتری دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102013278
  • خبرنگار : 50399