امسال؛

صادرات بید قرمز محلات از ۸ میلیون دلار گذر خواهد کرد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان محلات گفت: کشت بید قرمز، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۲۰۰ خانوار را در سال‌های اخیر فراهم کرده است.

امیر عربی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۱، با تولید و برداشت بید قرمز که به عنوان طلای سرخ محلات شناخته می‌شود، به بیش از ۸ میلیون دلار صادرات برسیم.

وی افزود: برداشت این محصول زینتی از اواسط مهر آغاز شده و تا اواسط اسفندماه ادامه خواهد داشت. سطح زیر کشت این محصول هر ساله افزایش می‌یابد که امسال به بیش از ۲۰۰ هکتار رسیده است. طی ۲ الی ۳ سال اخیر، کشت فرامنطقه‌ای این محصول را در شهرستان‌های دیگر داشته‌ایم.

وی ادامه داد: محلات رتبه اول در تولید و صادرات بید قرمز در کشور را به خود اختصاص داده است و بیش از ۹۵ درصد تولید این محصول به کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و برخی کشورهای آسیایی مانند چین و ژاپن انجام می‌شود که از آن برای مصارف تزئینی و دارویی استفاده می‌ کنند.

وی اشتغال ایجاد شده در این زمینه را مثبت ارزیابی کرده و گفت: در طول حدود ۶ ماه برداشت این محصول، زمینه اشتغال افراد بسیاری از جمله بانوان روستای بزیجان(محل اصلی کشت بید قرمز)، روستاهای اطراف بزیجان و شهرستان محلات، فراهم شده است.

عربی گفت: بالغ بر ۲۰۰ خانوار به کشت این محصول اشتغال دارند و زمینه اشتغال پایدار آنان طی چند سال اخیر فراهم شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102013210
  • خبرنگار : 50597