واکنش سرمربی جدید تیم ملی بوکس به انتقادها/ نهرودی: مقابل تیر تیز انتقادات قرار دارم

سرمربی جدید تیم ملی بوکس ایران گفت: متاسفانه مقابل تیر تیز انتقادات قرار دارم و از سن و سال و عمل قلب من حرف می‌زنند.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای فنی فدراسیون بوکس در حالی روز شنبه هفته جاری برگزار و با انتخاب حسین نهرودی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی پیگیری شد، که این انتخاب با حواشی بسیار زیادی همراه بود؛ بحث‌هایی که واکنش نهرودی را به همراه داشت.

سرمربی جدید تیم ملی بوکس ایران درباره این انتخاب و حواشی بعد از آن گفت: به نظر من یک جاهایی از زندگی شما وادار می‌شوید که فداکاری کنید و این کار بنده شاید به نوعی فداکاری محسوب شود. شخصا انگیزه و علاقه‌ای برای سرمربی شدن در تیم ملی نداشتم، اما شرایطی ایجاد شد که حس کردم وقت آن رسیده تا در حد توانم برای ایجاد آرامش در بوکس کمک کنم.

شاید اگر استکی به جلسه شورا می‌آمد اصلا رای اعضا به شکل دیگری رقم می‌خوردنهرودی افزود: شاید اگر استکی به جلسه شورا می‌آمد اصلا رای اعضا به شکل دیگری رقم می‌خورد و ایشان به کار خود ادامه می‌دادند، اما کم لطفی کرد و نیامد تا این همای سعادت که البته اگر همای سعادت باشد،‌ روی سر ما نشست.

او ادامه داد: متاسفانه به قدری مقابل تیر تیز انتقاد عزیزان قرار گرفته‌ام که اصلا نمی‌دانم چه بگویم. از ابتدای کار شرایط بنده برای قبول این سمت، حضور جوانان در راس امور بود. بارها اعلام کردم که باید مربیان جوان کار کنند و اگر هم من بودم، تنها به عنوان یک هماهنگ کننده و ناظر در کنار آن‌ها باشم. به هر حال معتقدم شاید این ۶۰ سال تجربه بنده در بوکس یک جایی کار گشا باشد. خدا را شکر سوابق کار بنده در تیم ملی هم برای همه روشن است و خوشبختانه تیم‌های ملی ایران در زمان ما نتایج خوبی گرفت. تاکید می‌کنم که تیم،‌ نه فقط یک شخص.

حسین نهرودی با اشاره به انتقادات صورت گرفته تصریح کرد: بنده هیچگاه موفقیت‌های دوستان دیگر را انکار نکرده‌ام چون درست نیست، اما افتخاراتی که در زمان بنده به دست آمد قابل بحث است. اگر الان هم این سمت را قبول کردم صرفا برای برگرداندن آرامش به بوکس بود چون حس کردم ادامه داشتن حواشی اخیر به ضرر بوکس است. الان هم اگر دقت کنید ۵ مربی جوان قرار است اجرای کار را بر عهده بگیرند و من در کنار آن‌ها خواهم بود تا به عنوان هماهنگ کننده فعال باشم. شرط بنده از ابتدا همین بود. 

علاقه و میل باطنی من انتخاب شدن به عنوان سرمربی تیم ملی نبود.او با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از سن و سال او برای فعالیت در این سمت نیز گفت: دوستان به سن و جراحی قلب من اشاره کرده‌اند که با آن کاری ندارم، اما مگر برای من افتخار جدیدی است که بخواهم این سمت را فقط برای خودم نگه دارم؟ من تا آخرین سطح مربیگری در تیم ملی را رفتم و قله این کار را دیده‌ام. اگر الان هستم فقط برای ایجاد آرامش و هماهنگی میان مربیان جوانی است که مجری خواهند بود.

نهرودی گفت: علاقه و میل باطنی من انتخاب شدن به عنوان سرمربی تیم ملی نبود. همه ۵۴ نفری که از طرف فدراسیون به عنوان اعضای شورای فنی رده بزرگسالان و رده‌های پایه معرفی شده‌اند، مثل بچه‌های من هستند و رشد کردن همه آن‌ها را دیده‌ام. اگر این سمت را قبول کردم، فقط بخاطر این بود که احساس کردم شاید نباید الان بوکس را رها کنم. امیدوار هستم حضور بنده در شرایط سخت فعلی، آرامش را به این رشته برگرداند.

او تاکید کرد:‌ مسائل فنی تیم ملی صفر تا صد در اختیار مربیان جوان خواهد بود. من با علیرضا استکی و رضا مهدی‌پور هم حرف زدم و از آن‌ها خواستم تا در کنار تیم باشند که قبول کردند، اگر قبول نکنند دیگر کم لطفی آن‌ها است. همکاری با این جوانان افتخار بزرگی به شمار می‌رود.

اگر قرار نیست مربی خوب خارجی خوب بیاوریم، همین مربیان داخلی ما از سطح بالایی برخوردارند.نهرودی درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر کوتاه مدت بودن فعالیت او در تیم ملی و تلاش فدراسیون بوکس برای جذب مربی خارجی نیز گفت: اساسا این پیشنهاد خود من بود که باید مربی خوب خارجی به کار بگیریم. موضوع مهم اما این است که مربی خوب بیاوریم. ما در بوکس ایران ۸ مربی خارجی داشته‌ایم که تنها دو مورد از آن‌ها یعنی «دیمیتری» و «آسه بال» مفید واقع شده‌اند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد:‌ اگر قرار نیست مربی خوب خارجی خوب بیاوریم، همین مربیان داخلی ما از سطح بالایی برخوردارند. الان هم می‌گویم تا زمانی که مربی خارجی خوب بیاید بنده کار را در اختیار دارم و تیم ملی برای شخص خاصی نیست. بعد از آن کار را واگذار می‌کنم.

او درباره برنامه‌های تیم ملی نیز توضیح داد: برنامه یک ساله‌ای را به وزارت ورزش ارسال کرده‌ایم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند. چهارشنبه و پنج‌شنبه مسابقات انتخابی تیم ملی را داریم و مرحله دوم انتخابی‌ها هم اسفند خواهد بود تا ترکیب تیم ملی مشخص شود. اگر مربی خارجی آمد و اگر دوست داشت، برنامه ما در اختیار او خواهد بود و اگر هم نخواست می‌تواند آن را عوض کند. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1401102013120
  • خبرنگار : 71576