به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، اهمیت کارتهای ویزیت در نمایشگاهها یا سمینارها دیده میشود، جایی که میتوان آنها را در اختیار گروه بزرگی از مردم قرار داد که مشتریان بالقوه شما هستند. بیزینس کارت، سادهترین راه برای تبادل اطلاعات تماس است.
چرا کارت ویزیت مهم است؟
اهمیت کارتهای ویزیت را میتوان در فعالیت بازاریابی و برندسازی یک شرکت نیز مشاهده کرد. آنها حامل اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و غیره هستند. همه چیز از ترکیب رنگها گرفته تا قرار دادن لوگو و انتخاب فونتها میتواند به ایجاد تأثیر مطلوب بر ذهن گیرنده کمک کند.
برای مشتریان، کارت میتواند کیفیت احتمالی محصولات یا خدمات شرکت ارائهدهنده کارت را تعیین کند. فرقی نمیکند که کسبوکار شما چه چیزی باشد. برای مثال اهمیت کارت ویزیت میوه فروشی به اندازه بیزینس کارت شرکت خدماتی مهم است.
مطالعات نشان داده است که بیش از ۷۲ درصد از افرادی که کارت دریافت میکنند، بسته به کیفیت کارت آن شرکت، نظری در مورد آن دارند. این ثابت میکند که طراحی کارت و کیفیت آن میتواند تصویر و موفقیت یک تجارت را تعیین کند. استفاده از کاغذ کارت با کیفیت بالا و طراحی هیجان انگیز میتواند مشتری جدید را تحت تأثیر قرار دهد.
کاربرد کارت ویزیت چیست؟
همانطور که در بالا مشاهده شد، کارت ویزیت برای بازاریابی و برندسازی یک کسب و کار بسیار مهم است. در زیر به پنج کاربرد اصلی بیزینس کارت اشاره شده است که آنها را ضروری میکند.
۱. به اشتراک گذاری اطلاعات تماس
استفاده اولیه از بیزنس کارت، به اشتراکگذاری اطلاعات تماس با مشتری یا همکار تجاری احتمالی است. کارت، انتقال اطلاعات مهم تماس مانند نام، عنوان شغلی، شماره تماس، آدرس ایمیل و وبسایت شرکت را آسان میکند.
گیرنده کارت میتواند به راحتی آن را در کیف پول یا پوشه کارت برای مراجعه بعدی نگهداری کند. این کارتها برای یافتن جزئیات شرکت بسیار مفید هستند. برای مثال اگر شما کارت ویزیت گلفروشی را داشته باشید میتوانید به راحتی و بدون مراجعه دوباره سفارش گل دهید و در وقت تعیین شده برای تحویل به گلفروشی بروید.
امروزه میتوان از برخی از مدلهای آیفون و گوشیهای اندرویدی برای ارسال اطلاعات تماس به گوشی دیگر به صورت دیجیتالی استفاده کرد. اما انتقال یا اشتراکگذاری تنها در صورتی میتواند اتفاق بیفتد که تلفن گیرنده برای پذیرش چنین اطلاعاتی سازگار باشد. ممکن است همه مشتریان یا همکاران تجاری شما تلفنهای سازگار برای دریافت جزئیات تماس دیجیتال نداشته باشند. از این رو اهمیت کارت همچنان قوی است.
۲. ایجاد روابط با افزودن یک تماس شخصی
وقتی فردی کارت خود را تحویل میدهد، فقط اطلاعات تماس خود را به اشتراک نمیگذارد. مردم معمولاً هنگام مبادله کارت با یکدیگر دست میدهند و احوالپرسی و با یکدیگر صحبت میکنند. از این رو هنگام تحویل کارتهای ویزیت، فرد فرصتی برای گفتگو با گیرنده و همچنین فرصتی برای ارتباط با آنها پیدا میکند. صحبت کردن با مشتری یا همکار احتمالی هنگام تحویل کارت، محیطی دوستانه ایجاد میکند و گرمی در بحث به ایجاد روابط قویتر کمک میکند.
با این حال، نباید فراموش کرد که کیفیت کارتها نیز نقش بسزایی دارد. کیفیت و طراحی کارت ویزیت نشاندهنده حرفهای بودن شما و کیفیت محصولات و خدمات شماست.
۳. ایجاد یک برداشت خوب
با رقابت شدید در بازار، اولین برداشت شما آینده شما را تعیین میکند. کسبوکارها از رسانههای مختلف برای جلب توجه مصرفکننده، استفاده میکنند. زندگی در حال حاضر بسیار سریع حرکت میکند. از این رو ضروری است که به سرعت یک تأثیر اولیه عالی ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه جدید شما و محصولاتتان را به خاطر بسپارند.
یک بیزینس کارت با طراحی زیبا و برنامهریزی شده میتواند به ایجاد تصویری مطلوب از کسبوکار در ذهن گیرنده کمک کند. قرار دادن درست لوگوی شرکت، استفاده از رنگ و فونت و کیفیت کاغذی که برای چاپ کارتها استفاده میشود، میتواند تعیین کند که آیا شما میتوانید اولین برداشت عالی را ایجاد کنید یا خیر. از این رو بهتر است برای سفارش یک کارت ویزیت گلسرا به بهترین طراحان کارت مراجعه کنید.
۴. ابزار بازاریابی و تبلیغات
یک بیزینس کارت سفارشی شده با طراحی واضح میتواند بهترین ابزار بازاریابی و تبلیغ برای یک کسبوکار باشد. با افزایش وابستگی به فناوری و رسانههای اجتماعی برای ترویج یک کسبوکار، شرکتها شروع به تمرکز زیادی روی بهینهسازی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی و غیره کردهاند تا کسب و کار بیشتری را جذب کنند.
با این حال، استفاده از کارتهای ویزیت نیز میتواند تأثیر قابلتوجهی داشته باشد، زیرا هنگام تحویل کارت یا اشتراک کارت، نماینده شما فرصتی برای ملاقات حضوری با مشتری یا مشتریان احتمالی دارد. وقتی شخصاً با شخصی ملاقات میکنید، به جای امید به ایمیل یا فناوری، آسانتر است که تصویری قوی بسازید و او را تحت تأثیر قرار دهید.
جمعبندی
حال که با اهمیت طراحی یک کارت آشنا شدید، بهتر است در مورد نحوه طراحی آن اطلاعاتی را داشته باشید. برای مثال جهت طراحی کارت ویزیت میوهسرا باید به نحوه ذخیرهسازی فایل طراحی شده و میزان کیفیت نهایی آن و همچنین استفاده از دستگاههای چاپ مجهز توجه داشته باشید.
جنس کاغذ و روکشی، یک رو و یا دورو بودن آن، ضخامت کارت، سایز کارت (برای نوع مستطیل ۵/۵×۵/۸ و ۵/۴×۵/۸ سانتیمتر و برای کارت با ابعاد مربع ۵/۵×۵/۵ سانتیمتر) بسیار حائز اهمیت است.
انتهای رپرتاژ آگهی